A QR kód alapú fizetési megoldások Ázsiában fejlődnek rohamtempóban, mióta a WeChatPay és az AliPay elkezdte kiváltani a készpénzes tranzakciókat. Európában a PSD2 életbelépésével párhuzamosan megjelentek különböző QR szabványok és megoldások, átütő sikerről azonban még nem beszélhetünk. Magyarországon kifejezetten komolyan foglalkoznak a témával, az elmúlt hónapokban a Raiffeisen és az OTP is saját megoldásokkal léptek piacra, érdekes színfolt a SzegedPay, de az MNB a Giro Zrt-vel karöltve egységes QR kód alapú mobilfizetésen dolgozik.

Eközben az amerikai kontinensen a fintech szektor első szereplője, a PayPal jelent meg ilyen megoldással, melyet a korábban általuk felvásárolt, de továbbra is külön entitásként működő, innovatív merchant megoldásokat fejlesztő Venmo-val közösen vittek piacra. Első ügyfélnek nem kisebb céget szemeltek ki, mint a CVS gyógyszertárhálózatot. A tervek szerint az idei év negyedik negyedévétől a CVS Pharmacy mind a 8200 üzletében beolvashatják telefonjaikkal a boltokban kihelyezett QR kódot, ami aztán bankkártyájukról, bankszámlájukról, illetve PayPal vagy Venmo egyenlegükről vonja le a vásárlás összegét.

Ez a megállapodás egyébként csak hab a tortán az idei évet tekintve a PayPal számára, hiszen a koronavírus következtében megnövekedett online vásárlási forgalomnak köszönhetően eddig 22%-kal növelték árbevételüket az előző év azonos időszakához képest. A PayPal részvényárfolyama egyébként már bőven kiheverte a néhány hónappal ezelőtti piaci sokkot, jelenleg több, mint 70%-kal az egy évvel ezelőtti szint felett helyezkedik el, mely 220 milliárd dollár fölötti cégértéket eredményez, ami nagyjából huszonkétszerese a teljes OTP csoport méretének. A növekedést jól alátámasztja az is, hogy 21,3 millió új aktív számlát nyitottak a szolgáltatónál az elmúlt negyedévben.

Forrás: Finextra

Suppan Márton