A koronavírus-járvány sok vállalat számára pusztító lehet, de rávilágít a fintechek erejére. Úgy tűnik, hogy a fintech cégek reagálni tudtak a hirtelen kihívásra, bár sok esetben bizonytalanság előtt állnak.

A vírusvezérelt utazási moratórium és az a tendencia, hogy a cégek az otthoni munkát ösztönzik, megváltoztatják az emberek viselkedését és kommunikációját, és ezeknek a változásoknak némelyike ​​állandóvá válhat.

“A magatartás, amelyet az emberek a nappalikból gyakorolhatnak, egyre növekszik, és a viselkedés, amely megköveteli a szemtől szembeni interakciót vagy a közösségbe való kijutást, csökkenni fog” – mondta Nigel Morris, a QED ügyvezető partnere valamint a Capital One társalapítója. “Ez mit jelent? Jobb és erősebb mobilalkalmazásokkal és általánosságban digitális szolgáltatásokkal kell rendelkeznie egy cégnek. Ha például eddig nem csináltam magamnak PayPal felhasználói fiókot, akkor ezt pillanatok alatt megtehetem.”

Eddig virágzónak tűnnek azok a fintechek, amelyek segítenek az embereknek távolról elvégezni a dolgukat, például kommunikálni a munkáról, jelzálogot igényelni vagy elektronikus fizetéseket végezni.

Érintés nélküli fizetés

 A mobilos és érintés nélküli fizetések egyre népszerűbbek, főleg amikor az emberek okostelefonjukkal intéznek fizikai áruházakba megrendelést. Heves viták folynak arról, hogy az emberek elkaphatják-e a készpénz megérintésével a vírust.

“Tudjuk, hogy a készpénz gyakran gazdát vált, és mindenféle baktériumot és vírust képes felszedni” – mondta az Egészségügyi Világszervezet szóvivője a The Telegraphnak a közelmúltban. „Azt tanácsoljuk az embereknek, hogy a bankjegyek kezelése után mossanak kezet, és kerüljék az arcuk érintését közvetlen készpénz használat után. Ha lehetséges, érdemes érintés nélküli fizetési módszereket használni. ”

A mobil és online fizetési szolgáltató, a PayPal negyedik negyedévét jól zárta, bár a koronavírus kitörése december 1-jén kezdődött; 13,3% -kal magasabb nettó jövedelmet generált, mint a harmadik negyedévben.

“A PayPal folyamatosan növekszik” – mondta Raphael Lulay, a Kryptoszene elemzője. „Az online fizetési szolgáltatások szegmense nagyon versenyképes. Ennek ellenére a felmérések adatai azt mutatják, hogy a PayPal jelentős vezetõ szerepet játszik. A csoportot kevésbé érinti többek között a koronavírus járvány. A PayPal kevésbé függ a reklámpénztől, mint például a Facebook és a Google. ”

Maga a PayPal óvatosan reagál a pandémián alapuló kilátásokra. Nemrégiben csökkentette a január 29-én nyújtott 15% -os bevételnövekedés iránymutatását.

A PayPal üzleti tendenciái továbbra is erősek; a nemzetközi, határokon átnyúló e-kereskedelem tevékenységét azonban negatívan befolyásolta a COVID-19 ”- mondta a cég egy február 27-i sajtóközleményben. “Jelenleg a COVID-19 negatív hatása körülbelül egy százalékpontos csökkenést jelent, mind azonnali, mind deviza-semleges alapon, a PayPal első negyedévi éves növekedéséhez képest.”

 

Forrás: americanbanker

 

Polyák Donát