NFT funkciók érkeznek az Instagramra

NFT megoldást tesztel az Instagram az Egyesült Államokban. Néhány kiválasztott tartalomgyártó bejegyzésekben, történetekben és üzenetekben is megoszthatja NFT kollekcióját a közösségi média felületen.

A tartalomgyártók vásárolt vagy saját maguk által készített NFT-ket is megoszthatnak. Jelenleg csak az Ethereum és a Polygon blockchainjeinek tokenjei jeleníthetők meg a közösségi média felületen, azonban a jövőben a Flow és a Solana is kap támogatást.

Ahhoz, hogy valódi, hiteles NFT-ket lehessen megosztani az Instagramon, a felhasználóknak össze kell kötniük fiókjukat az általuk használt tárcaszolgáltatással. A közismert MetaMask mellett jelenleg a Rainbow és a Trust Wallet integrálható, a jövőben pedig a Coinbase, a Dapper és a Phantom tárcái is csatlakoznak.

Mark Zuckerberg megerősítette, hogy az Instagram után a Meta több alkalmazásában is megjelenhetnek az NFT-k, így akár a Facebook és a WhatsApp felületein is találkozhatunk velük. A vállalatvezető kiemelte a háromdimenziós NFT-k érkezésének lehetőségét is, melyeket kiterjesztett valóság technológiával hívnának életre.

Az NFT megoldások bevezetése két szempontból is fontos a Metának. Egyrészt hasznos monetizációs eszközöket jelenthetnek a vállalat méretes tartalomgyártó közösségének. Mindemellett könnyű belépési pontot adnak a Web3 világba, amely egy kulcsfontosságú terület az újjászületett cégcsoport számára.

Joggal merül fel a kérdés, hogy miként egyeztethető össze a Web3 világ decentralizált szellemisége egy centralizált vállalat tevékenységével. A válasz: nem teljes mértékben. Ennél több viszont csak idővel fog kiderülni annak függvényében, hogy a vállalat mennyit fog engedni kontrolljából. Ugyanis ahhoz, hogy hű maradjon újonnan felvett missziójához, építenie kell a decentralizáltságra is valamilyen módon.

Mindenesetre a Meta számára a Web3 felé való nyitás új növekedési lehetőségeket nyitott meg a határaikat lassan elérő közösségi média, üzenetküldési és marketing tevékenységek után. A Web3 kezdeményezéseknek pedig óriási publicitást adott az, hogy egy ekkora méretű vállalat szavazott nekik bizalmat.

Forrás: TechCrunch

Qayum Dániel