Nehéz döntést kellett hoznia az innovatív startupnak

Megválik lakossági üzletágától a loyalBe, egy open banking alapú hűség program szolgáltató. A startup mostantól vállalati együttműködésére fog összpontosítani, de nem hagyja magára korábbi ügyfeleit. Az érdeklődőket a Cheddar alkalmazásához irányítják.

A loyalBe open banking alapon, az ügyfelei bankszámlaadataihoz hozzáférve állapította meg a költéseiket, és azok alapján kínált nekik hűségprogramot. A megoldással egy egyszerűbb folyamatot hoztak létre a többi szolgáltatónál jellemző POS-terminálos integrációkhoz képest.

A koronavírus-járvány alatt kiemelt fontosságú volt a kereskedők és az eladók közötti kapcsolat, hiszen a lezárások során több boltnak is drasztikusan visszaesett a forgalma. Ebben a környezetben jelentős befektetéseket szerzett a startup.

Most azonban – számos más fintech céggel egyetemben – a loyalBe vezetősége egy nagy stratégiai döntést hozott. Lakossági üzletágát átadja a Cheddarnak, és kizárólag a vállalati együttműködéseire fog összpontosítani. Többek között a Ninety Nine is eladta lakossági operációit a BUX-nak az online kereskedők körében, valamint a Paykrom is a Qontóra bízta ügyfeleit az egyéni vállalkozókat kiszolgáló neobankok területén.

“A piaci pozíciónk és hosszú távú növekedési potenciálunk alapos átértékelését követően döntöttünk úgy, hogy a vállalati ajánlatunk felé fordítjuk a figyelmünket. Mindig is az a küldetésünk vezérelt minket, hogy minden kereskedő számára olyan hatékony eszközt biztosítsunk, amely segít nekik a legjobb ügyfelek bevonzásában és megtartásában.”

– nyilatkozta Cormac Quinn, a loyalBe vezérigazgatója.

Az open banking világában a hűség- és jutalom programokra többen is felfigyeltek már egyébként. Az év elején indult el például az Unbanx, egy olyan szolgáltató, amely ügyfelei bankszámlaadataiból egy adatbázist épít, amit értékesít. A bevételei 70 százalékát pedig visszaadja az adatokat szolgáltató ügyfeleknek jutalompontok formájában, amelyeket olyan kereskedőknél használhatnak fel, mint az Amazon, Nike vagy Tesco.

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Depositphotos)