Nagy előrelépés előtt a Pleo – hamarosan saját hitelkártyával lép piacra

A dán fintech startup a Pleo automatizált költségelszámolással rendelkező céges prepaid kártyáival van jelen az Európai piacon, de most a JPMorgan-nal és a Mastercard-dal kötött sikeres szerződésnek köszönhetően hamarosan piacra dobhatja saját hitelkártyáját is.

A cég eddig csak a prepaid kártya modellt követte, de a tavalyi országos és régiós szinten is egyedülálló, 56 millió dolláros tőke bevonásnak köszönhetően idén végre magasabb szintre léphet saját hitelkártyájának kibocsátásával.

A JPMorgan-nal kötött megállapodás szerint a multinacionális befektetési bank egy olyan API-t kínál majd, amely lehetővé teszi a vállalati kártya szolgáltató számára, hogy valós időben feldolgozza az ügyfelek fizetéseit.

A hitelkártyák a prepaid kártyákhoz hasonlóan társíthatóak lesznek a Pleo webes és mobil alkalmazásával, így a kiadások és a hozzájuk csatolt számlák lekövethetőek lesznek valós időben is. Hazánkban a Peak- CashCard Business platformja nyújt hasonló megoldást vállalatok számára.

A cég szerint a prepaid kártyáik tovább fejlesztése “csak egy részét képezi a náluk jelenleg végbemenő infrastruktúrális változásoknak”, ennek a hátterében pedig az áll, hogy menet közben sikerült Dániában saját e-pénz licenszt szerezniük, így immár képesek hitelt is biztosítani legfontosabb ügyfeleiknek Európában.

A Pleo tervei szerint 2020-ban Spanyolország és Írország lesz az első két ország, ahol elérhetővé válik az új hitelkártyás termékük, de az év végére további négy országra szeretnék még kiterjeszteni a terméket. A cég jelenleg hat országban van jelen (Egyesült Királyság, Dánia, Svédország, Németország, Írország és Spanyolország), és több mint hatezer céggel dolgozik együtt.

Forrás: fintechfutures

 

Horváth Tamás