Muszáj folyamatosan fejlődniük a cégeknek

Kiélezett verseny folyik a költségkezelésre szakosodott fintech cégek körében. Szolgáltatásaik iránt óriási igény keletkezett az elmúlt évek gazdasági fejleményei hatására. A sok ügyfelet azonban sok cég igyekszik kiszolgálni. Egyesek kínálatuk folyamatos fejlesztésével próbálnak kitűnni a sorból – ilyen a Brex és a Mesh Payments is.

A költségkezelési szolgáltatások a legnépszerűbb megoldások között vannak a vállalati fintech szegmensben. A kezdetekkor a szolgáltatók költségkártyákat és azokhoz kapcsolódó költségkezelő felületeket kínáltak ügyfeleiknek, melyek egyszerűen csatlakoztak számlázó és könyvelő szoftverekhez. Manapság azonban többen is úgy látják, hogy ez az alapkínálat nem elegendő.

A Brex nemrég rendezvényszervezéshez kötődő szolgáltatással bővítette palettáját. A szokatlan megoldás eredete igazán érdekes. A vállalat idén vezetett be egy utazásokra fókuszáló költségkezelési szolgáltatást. A vállalati ügyfelek szokásaiból az derült ki, hogy sokan rendeznek csapatépítő eseményeket a fokozott otthoni munkavégzésre reagálva, ehhez pedig utazási büdzséket különítenek el.

Az új szolgáltatás keretein belül a vállalati ügyfelek egy olyan felületet kapnak, amely támogatja őket a rendezvényszervezésben. Rálátást kapnak az utazással, szállásfoglalással és büdzsézéssel kapcsolatos teendőkre. Mindezeket pedig egyszerűen illeszkednek a Brex költségkezelő rendszereibe – beleértve a munkavállalók költségkártyáit. Fontos megjegyezni, hogy a Brex csak egy platformot biztosít, a rendezvényszervezés gyakorlati részeivel, például külső partnerekkel való megállapodással, nem foglalkozik.

A Mesh Payments az utazási költségkezelők közé lépett be legújabb szolgáltatásával. A vállalat az elmúlt hat hónap alatt egy olyan megoldást hozott létre, amely bármelyik utazásszervezőhöz könnyen tud kapcsolódni. A mesterséges intelligencia-vezérelt szolgáltatás egy chatalapú ügyfélélménnyel igyekszik gördülékenyebbé tenni az üzleti utakkal kapcsolatos költségkezelési teendőket.

Az utazások felé nyitás, valamint a mesterséges intelligencia használata sem szokatlan a szektorban. Az elmúlt években a Brex és a Ramp is bemutatott már egy-egy utazásokra szabott szolgáltatást. Emellett a költségkezelők egyre gyakrabban alkalmaznak mesterséges intelligencia megoldásokat, elég a Ramp júniusi felvásárlására gondolni.

(Forrás: TechCrunch)

(Címlapkép: Depositphotos)