Mox, egy virtuális bank HongKongból

A Mox egy hongkongi virtuális bank, melyet a Standard Chartered bank hozott létre a HKT-vel (Hong Kong Telecom), a PCCW-vel és Trip.com online utazási irodával közösen. A Mox lakossági szolgáltatásokat nyújt, melyekre jellemző az egyszerűség és a letisztultság. A Standard Chartered bonyolult, inkumbens banki termékpalettájához képest célzott, egyszerű üzenetek, és neobanki stílus jellemzi.

Jelenleg az alábbi funkciók érhetők el a Mox kínálatában:

  • Bankszámla
  • Néhány perces online számlanyitási folyamat
  • Mastercard bankkártya
  • Hitelkeret a kártyához
  • CashBack a partnereknél való költések után
  • Egyszerű közüzemi számlafizetés
  • Célhoz kötött megtakarítási zsebek
  • Automatikus költség kategorizálás és ehhez rendelt limitek

Érdekes jelenség, amikor inkumbens bankok úgy veszik fel a versenyt a fintech szektorral, hogy létrehozzák saját digitális leánycégüket. Egyre több ilyen kezdeményezést látunk, legismertebbek ezek közül NatWest Mettle-je vagy a Goldman Sachs Marcus mobile only megoldása, mely Amerikában egyre nagyobb figyelemnek örvend, angliai bevezetése azonban egyelőre várat magára. Magyarországon is látunk hasonló példákat: az OTP évek óta építi Simple brandjét, az Uniqa két éve dobta piacra a Cherrisk appot, a Posta Biztosító pedig Hello márkanév alatt fejleszti fintech és insurtech megoldásait, amelyhez még egy Revoluthoz hasonló bankkártyát is piacra dobott.

Suppan Márton