Minden korábbinál több karácsonyi csalást vár a magyar óriáscég

Sajnos az év végén sem dőlhetünk hátra, az online térben tevékenykedő csalók nagy hajrával tervezik zárni 2022-t. Erre figyelmeztet a SEON, a legnagyobb magyar alapítású pénzügyi startup. A csalásmegelőző cég saját elemzéseire támaszkodva arra számít, hogy az év legsűrűbb időszaka lesz a karácsony, ami az online csalási kísérleteket illeti.

2021 azonos időszakában a SEON naponta több mint 100 online tranzakciót akadályozott meg, amelyek vélhetően a fizető fél megkárosulásához vezettek volna. Idén hasonló rohamra számítanak. Rengeteg csaló aknázza ki, hogy ilyenkor mindenki vásárlási kényszerbe kerül, ráadásul egyre többen költenek online. Ha mindez ráadásul az utolsó pillanatra csúszik, még figyelmetlenebbé válhatnak a fogyasztók.

Az is érdekes, hogy míg a fekete péntek (Black Friday) és a kiber hétfő (Cyber Monday) alatt mindig a webshopok kerülnek kereszttűzbe, addig karácsonykor nem ők az első számú célpontok. Helyettük inkább az online szerencsejáték platformok számíthatnak a rosszindulatú szereplők feltűnésére.

A különböző célpontokat pedig különböző eszközökkel igyekszik lefegyverezni. Míg a Black Friday idején a hamis felhasználói fiókok hódítanak, addig karácsonykor a régi böngésző verzióval rendelkező, gyanús viselkedést folytató profilokra kell odafigyelni. Ilyen esetekben sokszor egy a fogyasztók megtévesztésén dolgozó online bot áll a dolgok mögött. 

“Az ünnepeket megelőző időszak mindenkinek nagyon sűrű, ideértve az online csalókat is,” – állítja Kádár Tamás, a SEON vezérigazgatója. “A kutatásunk rossz hír minden olyan vállalatnak, amely azt hitte, nem kell többé számolnia ezzel a fenyegetéssel. Egyértelmű, hogy a december 12-i hét lesz az év legsűrűbb hete, ami az online csalási kísérleteket illeti.”

(Forrás: The Fintech Times)

(Borító: Depositphotos)