Mikrofizetési rendszerek

A mikrofizetés vagy micropayment olyan pénzügyi alacsony értékű tranzakció mely általában online módon történik. Az 1990-es évek közepén és végén számos micropayment rendszert javasoltak és fejlesztettek ki, amelyek mindegyike végül sikertelen volt.

A micropayment rendszerek második generációja alakult ki a 2010-es években. Míg a mikrofizetéseket eredetileg nagyon kis pénzösszegek bevonására tervezték, addig az 1 dollárnál kevesebb tranzakciókat lehetővé tevő gyakorlati rendszereknek kevés sikerrel jártak. Az egyik probléma, amely megakadályozta a mikrofizetési rendszerek kialakulását, az az igény, hogy alacsonyan tartsák az egyes tranzakciók költségeit, ami nem praktikus ilyen kis összegeknél, még akkor is, ha a tranzakciós díj csupán néhány cent.


A mikrofizetés a mikrotranzakciós üzleti modellben vált igazán sikeressé. A mikrotranzakció olyan üzleti modell, amelyben a felhasználók virtuális termékeket vásárolhatnak mikrofizetéssel. A mikrotranzakciókat gyakran használják az ingyenes játszható (free-to-play) játékokban, hogy bevételi forrást biztosítsanak a fejlesztők számára. Az okostelefonok világában mind az Apple mind a Google kínál API-t az alkalmazásáruházaikon belül történő micropayment vásárlásra.


A Flurry 2011. július 7-én számolt be arról, hogy kutatása alapján a free-to-play játékok bevételei meghaladták a prémium játékokból származó bevételeket az App Store 100 legsikeresebb játéka között. Felfedezték, hogy az free-to-play játékok január óta az összes bevétel 39% -át teszik ki, ez a szám júniusra 65% -ra nőtt. Egy későbbi tanulmány megállapította, hogy az Androidon és az iOS-en 2013-ban elért bevétel több mint 92% -a free-to-play modellben futó játékokból származott.

Forrás: Wikipedia

Seres Krisztián