Miért fontos a kiszervezés a fintecheknek?

A Moorwand pénzügyi szolgáltató a közelmúltban publikált egy jelentést, amiben a specialisták és generalisták szerepét elemzik a fintechek növekedésének kontextusában. A Fintech Times 4 pontban határozta meg a legfőbb eredményeket.

  • A fintechek gyakran szerveznek ki folyamatokat, hogy biztosítsák a növekedésüket.

A fintechek főleg gyorsasági és hatékonysági megfontolásból választják folyamataik kiszervezését. Partnerek segítségével könnyebben tudnak terjeszkedni új piacokon, vagy nyitni új ügyfélszektorok felé. A kiszervezések mellett szóló három legfontosabb érv a felhasználói élmény fejlesztése, a piacra kerülési idő csökkentése és a meglévő képességek javítása.

  • A kiszervezés a fintechek költségvetésének közel ötödét használja fel.

Költségvetésük 18%-át kiszervezésre fordítják a Moorwand által megkérdezett fintechek. Ennek fényében még fontosabbá válik kideríteni, hogy a specialisták vagy a generalisták munkájának nagyobb-e a hozzáadott értéke.

  • Az érett fintech szolgáltatók több folyamatot szerveznek ki – főleg compliance területeken.

A jelentés alapján az 5 éve vagy annál korábban alapított fintechek többször élnek kiszervezéssel, mint újabb társaik. Abban viszont minden megkérdezett egyetért, hogy a compliance területeken éri meg a legjobban a kiszervezés.

  • A specialistákat jobb partnereknek látják, akik több bevételt generálnak.

A megkérdezett fintechek 86% értékelte kapcsolatát nagyon jónak specialista partnereivel, míg a generalisták esetében ez csak 55%. A specialista együttműködés előnyeit a felhasználói visszajelzések is megerősítik, a specialistákkal dolgozó fintechek ügyfél-elkötelezettsége nagyobb mértékben nő, mint a generalistákkal dolgozóké (91%-76%). Végül, a specialistákkal dolgozó fintechek átlagosan 1 millió fonttal magasabb bevételekről számolnak be. Vélhetően ennek eredményeként a megkérdezettek közül azok, akik változtatnak a kiszervezési stratégájukon, 75% tervez specialistákkal dolgozni.

Forrás: The Fintech Times

Qayum Dániel

Előző bejegyzésHeti fintech hírösszefoglaló
Következő bejegyzésFintechek és influenszerek 2. rész – a TikTok térhódítása