Meghódítaná Indiát az Apple

Piaci értesülések szerint két pénzügyi megoldását, az Apple Card hitelkártyát és az Apple Pay mobilfizetési szolgáltatást is bevezetné Indiában az Apple. A vállalat eladásai dinamikusan növekednek az országban – ezt a lendületet próbálhatja meg még jobban kihasználni.

Idén feltűnően nagy figyelmet fordított Indiára az Apple. Tim Cook vezérigazgató személyesen látogatott el az ország első Apple boltjának megnyitójára, ami után Narendra Modi miniszterelnökkel és számos üzletemberrel is találkozott.

India több szempontból is fontos az Apple-nek. A vállalat helyi bevételei kiemelkedő ütemben növekednek, valamint gyártási szükségleteinek egyre nagyobb részét fedik le az országban.

A 2023-es pénzügyi évben 50 százalékkal magasabbak voltak az Apple indiai bevételei, mint az előzőben. Mivel jelenleg mindössze 4 százalékos részesedése van az Apple-nek az indiai okostelefon-piacon, továbbra is jelentős növekedési lehetőségei vannak. Szemléltetésképpen más közepes jövedelmű országokban 20-30 százalékos a piaci részesedése.

Megkezdődhet a pénzügyi terjeszkedés

Friss piaci értesülések szerint pénzügyi kínálatának tekintetében is kiemelt szerepet ad az Apple Indiának, ugyanis az Egyesült Államok után a dél-ázsiai országban vezetheti be elsőként az Apple Card hitelkártyát.

Egy nagyon kedvező díjszabású kártyáról van szó, amely többek között 1-3 százalékos készpénz-visszatérítést és pénzügyi elemzéseket is kínál ügyfeleinek.

Az Apple Card mellett szóba került az Apple Pay bevezetése is, amely már 70 országban sikeresen megtörtént. Eddig Indiában azért nem került erre sor, mert szigorú szabályozás vonatkozik a fizetésekre, köztük az adattárolására, amelyeknek az Apple Pay alapvetően nem felel meg – ha tényleg komolyan gondolják a bevezetést, muszáj lesz változtatni az indiai szolgáltatáson.

Ugyanez a helyzet a hitelkártyákkal. Csak bankok bocsáthatnak ki hitelkártyát, éppen ezért kezdett el tárgyalni egy estleges együttműködésről az Apple az indiai HDFC Bankkel. Ha sikerül megállapodniuk, akkor csakis közös márkajelzésű kártyát dobhatnak piacra. Ennek pedig számos formai követelménynek meg kell felelnie, így biztosan máshogy nézne ki, mint az Egyesült Államokban ismert titánium kártya.

A potenciális előnyök azonban képesek bőven túlszárnyalni a változtatások által igényelt befektetéseket – főleg, ha India fejlődésére és az Apple indiai növekedésére gondolunk. Ki tudja, ha sikeresen veszi az akadályokat, akár további pénzügyi szolgáltatások is bevezetésre kerülhetnek Indiában vagy újabb piacokon – ezeket „Az Apple hódítása a pénzügyi szektorban” című kiadványunk részletesen beszámol.

(Forrás: First Post)

(Címlapkép: Apple)