Már élelmiszert is lehet vásárolni a WhatsAppon

A Meta és a JioMart élelmiszervásárlást visz a WhatsAppra Indiában. Zuckerbergék izgatottan várják a partnerség elindulását.

A Facebook és a WhatsApp tulajdonosa, a Meta az indiai JioMarttal közösen indít élelmiszervásárlási funkciót a WhatsAppon – írja a TechCrunch. A JioMart India legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának, a Reliance Retailnek, valamint annak technológiai leányvállalatának, a Jio Platformsnak a közös cége.

A népszerű üzenetküldő alkalmazást – amelyet az elmúlt években számos más funkcióval is bővítettek, például fizetési szolgáltatással – Indiában is kedvelik:

a WhatsAppot havonta mintegy félmilliárd indiai használja.

A JioMart elindítására a WhatsAppon azt követően került sor, hogy a Metával két éve megkezdték az integráció tesztelését. A TechCrunch szerint ha sikeres lesz, a kereskedelmi motor jelentős bevételi forrása lehet a WhatsAppnak. Hozzáteszik, eddig az üzenetküldő platform ódzkodott attól, hogy hirdetéseket toljon a felhasználói elé.

Forrás: WhatsApp / Meta

A cég az év elején több késedelem és kudarc után végül megkapta az engedélyt arra, hogy az UPI-alapú fizetési szolgáltatását 100 millió felhasználóra terjessze ki Indiában. Az UPI (Unified Payments Interface) egy valós idejű fizetési rendszer, amit az indiai Nemzeti Fizetési Társaság fejlesztett ki azért, hogy megkönnyítse a tranzakciókat.

Chaten? Élelmiszert? Simán!

Az indiai ügyfelek a WhatsAppon keresztül böngészhetik majd a JioMart teljes élelmiszerkatalógusát, tételeket adhatnak a kosárba. Az UPI segítségével pedig fizethetnek anélkül, hogy elhagynák az azonnali üzenetküldő szolgáltatást – idézi a szakportál a vállalatokat. A bejelentés szerint a fenti megoldás a világon elsőként nyújt végponttól végpontig tartó vásárlási élményt a népszerű azonnali üzenetküldő platformon.

„Izgatottan várjuk a JioMarttal való partnerségünk elindítását Indiában. Ez az első végponttól végpontig tartó vásárlási élményünk a WhatsAppon – az emberek mostantól közvetlenül egy chatben vásárolhatnak élelmiszert a JioMarttól. Az üzleti üzenetküldés egy olyan terület, amely valódi lendületben van. Az ehhez hasonló chat-alapú élmények az elkövetkező években az emberek és a vállalkozások kommunikációjának elsőszámú módszere lesz”

– közölte Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója.

A Meta egyébként jelentős kisebbségi befektetője is a Jio Platformsnak, az ország legnagyobb, több mint 421 millió előfizetővel rendelkező távközlési cégének. A TechCrunch cikkéből az is kiderül, hogy hétfőn a Jio bejelentette, 25 milliárd dollárt költ arra, hogy októberben elinduljon az 5G szolgáltatás Indiában. Az a céljuk, hogy 2023 végére „minden várost” elérjen a dél-ázsiai piacon.

Hozzáteszik, hogy az indiai milliárdos, Mukesh Ambani tulajdonában lévő Reliance Retail ugyan a legnagyobb kiskereskedelmi lánc az országban, de e-kereskedelmi kínálata korlátozott. A cég közgyűlésén Ambani arról beszélt, hogy Zuckerberg osztja az ő vízióját: még több ember és vállalkozás legyen online, és hogy „valóban innovatív megoldásokat” hozzanak létre, „amelyek az indiaiak mindennapi életét kényelmesebbé teszik”.