Kitörő év követheti a tavalyi rekordot

Úgy tűnik magára talált a Monzo. Tavaly rekord mértékben növekedtek a brit neobank bevételei. Mi több, az idei évben végre elérheti várva várt nyereséges működést. Ezzel pedig bebetonozhatja a helyét az Egyesült Királyság bankszektorában.

A 2022 februárjában lezárt pénzügyi évben 154,2 millió fontot termelt a Monzo – az azt megelőző évhez képest 92 százalékkal többet. A teljes tavalyi év eredményei még nem érkeztek meg, de a becslések szerint sikerült jelentősen megdönteni az eddigi rekordokat.

Egy befektetőknek kiküldött jelentésben 440 millió fontos bevételről és 250 százalékos növekedésről számolt be a neobank. Idén a pozitív trend folytatását várja a vezetőség, pontosabban a nyereséges működés elérését érzik karnyújtásnyira.

Október óta egyébként készpénzforgalom szempontjából már pozitív a vállalat: a bejövő készpénz meghaladta a kimenőt, de a tiszta nyereségesség kiszámolásánál más tételeket is figyelembe kell venni.

Közben több brit versenytársnak is sikerül konzisztensen profitot termelnie. A Starling Bank például tavaly egész Európában az első olyan neobank lett, ami egy teljes nyereséges évet letudott. A szigetországban pedig valamilyen formában az OakNorth, a Zopa és az Allica Bank is a profit útjára lépett. Elvileg a Revolut is, de esetében csak az alapító, Nik Storonsky szavaira lehet hagyatkozni.

Biztató számok a Monzo oldalán

A Monzo legnépszerűbb terméke egyértelműen a híres rózsaszín bankkártyája. Közbenjárásának köszönhetően már 7 millió lakossági ügyfélre tett szert az Egyesült Királyságban. Ezzel lekörözi a Starling Bankot (3,5 millió) és a Revolutot is (5,75 millió). A további növekedéshez pedig adott a lendület. 2022 során havonta átlagosan 150 ezer új lakossági ügyfél regisztrált a Monzo alkalmazásán keresztül.

A bankot váltók közében is kimondottan népszerű a neobank. Az Egyesült Királyságban egy Current Account Switch Service nevezetű megoldás teszi könnyebbé a bankváltást. Az ügyfelek adataikat és egyenlegeiket is egyszerűsítve ruházhatják át egyik bankról a másikra — és ezzel már 8 milliószor éltek is. A tavalyi év utolsó negyedében erősen felfokozódott a váltás. Az érkező és távozó ügyfelek (pozitív) különbségét tekintve pedig csak hárman (Santander, HSBC, Starling Bank) előzték meg a Monzo-t.

Mindezt úgy sikerült elérni, hogy 2021 második felében sokan kongatták a vészharangokat a vállalat háza táján. A bevételek akkor nem növekedtek olyan mértékben, mint ahogy a veszteségek. Továbbá az amerikai terjeszkedési tervekről is lemondott a vezetés.

(Forrás: Sifted)

(Címlapkép: Depositphotos)