Hitelkártyát és hitelt mindenkinek

Egy pénzügyi startup 90 millió dollárral (kb. 33 milliárd forinttal) gazdagodott a múlt héten, ez volt a legnagyobb befektetés a fintech szektorban. A három legnagyobb ügyletet brit, amerikai és új-zélandi vállalatok hajtották végre. Az év első hónapját a fejlődő világ országai (India, Brazília, Indonézia) dominálták, most viszont az érett fintech piacok képviselői dominálnak. 

Az élen a már említett 90 millió dollárral a Zopa végzett. A brit fintech korábban személyek közötti hitelezési platformként vált ismertté. Két éve azonban banki engedélyt szerzett és digitális bankként folytatta működését. Ez a nem éppen kockázatmentes döntés kiválónak bizonyult: a Zopa Bank mára nyereséges és az ügyfelek körében is jelentős népszerűségnek örvend. 

Ügyfélbarát pénzügyi megoldások a Zopa palettáján

A termékpaletta elsősorban a kényelemre és a rugalmasságra helyez nagy hangsúlyt. Az ügyfelek online hiteleket igényelhetnek, amelyeket személyre is szabhatnak. Hitelkártyát is kapnak a Zopától, amelyhez egy letisztult alkalmazás is tartozik, így könnyen és stresszmentesen menedzselhetik a kártyát és áttekinthetik az aktuális fizetendő tételeket. 

A Zopa egy hibrid megtakarítási számlával is előállt nemrég. A szolgáltatás különlegessége, hogy külön zsebek tarthatók fent a lekötött, valamint a látra szóló betéteknek. Az ügyfelek ezáltal egyszerre élvezhetik a lekötött betétekhez járó magasabb kamatokat és a látra szóló betétekkel járó rugalmasságot. A jelek szerint ezt nem csak ők értékelik, a befektetők is hisznek a vállalat küldetésében. 

Bárki lehet pénzügyi szolgáltató

A tőkebevonási verseny második helyét az amerikai Moov kaparintotta meg. Egy ígéretes beágyazott pénzügyi szolgáltatóról van szó, amely lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy különböző digitális fizetési szolgáltatásokkal bővítsék saját platformjukat. Az ügyfelek olyan vállalatok, akik saját klienseket szolgálnak ki az online térben, például webshopok és online piacterek. Ezek a vállalatok jellemzően segítséget igényelnek az online fizetések bonyolításában. 

A Moov pénzügyi megoldásainak beágyazásával ezek a vállalatok bankkártyás és közvetlen banki fizetéseket (A2A payments) fogadhatnak, vagy saját digitális tárcát kínálhatnak ügyfeleiknek. Ezáltal színvonalasabb felhasználói élményt nyújtanak és akár a vásárlók elkötelezettségét is növelhetik. 

Új-Zéland fintech cégei ritkán teszik tiszteletüket a ezeken a toplistákon, a Hnry harmadik helye tehát nagy eredménynek számít. A fintech platformja egyéni vállalkozókat és szabadúszókat segít a könyvelési, valamint adózási teendők gyors és kényelmes kezelésében. A cél, hogy minél több feladatot automatizáljanak, így csökkentsék a hibázás lehetőségét és a teendőkkel járó stressz mértékét. 

(Forrás: Crunchbase)

(Borító: Depositphotos)