Nyereséges a Zopa Bank

A Zopa Bank története során először nyereségesnek mondhatja működését. A brit challenger kevesebb mint két éve szerezte meg banki engedélyét, ezzel az egyik leggyorsabban profitábilissá váló digitális banknak mondhatja magát. 

A Zopa még 2005-ben jött létre személyek közötti (peer-to-peer) hitelezőként, ezzel egyike volt az első brit fintecheknek. A vezetőség 2020-ban jelentette be, hogy profilt vált és digitális banki engedélyének birtokában új fókusszal folytatja működését. Azóta az ügyfelek betéteinek összértéke átlépte az egymilliárd fontot, a Zopa pedig több mint 250 ezer hitelkártyát bocsátott ki klienseinek. A kihelyezett hitelek volumene szintén egymilliárd font fölé tehető. Az már 2021 decemberében derült ki, hogy a vállalat leállítja peer-to-peer hitelezési üzletágát és minden erőforrását banki értékajánlatára allokálja.

A Zopa tavaly októberben 300 millió dollárt vont be. A finanszírozási kört a Softbank vezette. A vezetőség arra számít, hogy a működés továbbra is nyereséges lesz, a bevételek pedig megduplázódnak majd 2022-ben. A várakozások szerint év végére a Zopa mérlegfőösszege átlépheti a kétmilliárd fontot. 

A digitális bank a termékfejlesztésre is nagy hangsúlyt fektet, jó ideje folyamatosan érkeznek az újdonságok. Februárban debütált a “Smart Saver” hibrid megtakarítási számla, amivel a fiatal ügyfeleket vették célba. A számla érdekessége, hogy két különálló egyenlegre osztható:  az egyikről azonnal vehetnek le pénzt az ügyfelek, a másikat pedig hosszabb távon le kell kötniük. A rugalmasan felvehető összegek után 0,72 százalékos kamat jár, míg a tartós időre lekötött összegek után ez akár 1,05 százalékra is felmehet. A Zopa szerint a Smart Saver alig egy hónap alatt tízezer új ügyfelet hozott, akik több mint 8 millió fontot helyeztek el a számlákon. Hamarosan egy nagyobb költségekre felhasználható BNPL termék is az ügyfelek rendelkezésére áll majd. 

Forrás: Fintech Futures

Bátorfi Botond