Egy bankkártya mind felett

A VitraCash a héten indította el legújabb közösségi finanszírozási kampányát. A startup részvényei 2,34 százalékát ajánlotta fel a publikumnak 300 ezer fontért. Értékeltsége így 12,5 millió dollár lesz, amennyiben sikeresen végbemegy a kampány.

A VitraCash felhasználói összes bankkártyáját egyetlen digitális és fizikai kártya, a VitraCard formájában képes kombinálni. Fizetésnél a VitraCard mindig a lehető legjobb bankkártyát választja ki. Mesterséges intelligenciája devizaárfolyamok, cashbackek, jutalompontok, kedvezmények és biztosítások alapján választja ki az optimális fizetési eszközt.

Eddig még csak egy privát béta keretein belül lehetett kipróbálni a megoldást. A Marqeta és a Checkout segítségével véghez vitt program során 100 felhasználó 200 ezer fontnyi tranzakciót generált 4 hét alatt. A mostani közösségi finanszírozási kampány után már széles körben is elérhetővé válhatnak a VitraCash szolgáltatásai.

Az alapvető kártyamegoldás mellett open banking és kriptovaluta megoldások bevezetését, valamint Apple Pay és Google Pay bekötését is tervezi a vezetőség. Továbbá a fizikai kártya és a mobilalkalmazás mellé viselhető okoskészülékekre is kiterjesztenék a VitraCash szolgáltatásait.

A bevont tőkéből a startup csapata bővítését, marketing büdzséjének növelését és további engedélyek megszerzését finanszírozná. Az európai mobiltárca tranzakciók 2025-re várhatóan 708 milliárd dollárra nőnek. Amennyiben a VitraCash csak egy kis részét is képes megszerezni ezen tranzakcióknak, képes lehet egy vonzó hozamot biztosítani befektetőinek. A kampány mellesleg még mindig nyitva van, akár 0,52 fonttól is be lehet szállni Crowcube oldalukon.

Qayum Dániel