Újabb fizetési funkcióval bővül a WhatsApp

India és Brazília után a WhatsApp Szingapúrban is elindítja a vállalati fizetéseket a csevegési funkción belül. A Meta a Stripe-pal kötött partnerséget a funkció bevezetéséhez a régióban.

A WhatsApp ezt a fizetési funkciót a Stripe Connect és a Stripe Checkout megoldások segítségével építette ki. Ezáltal az alkalmazáson belüli fizetés online és offline is elérhetővé válik. Az ügyfelek hitelkártyával, bankkártyával vagy a szingapúri PayNow átutalási rendszerrel fizethetnek a vállalkozásoknak.

A Meta szerint a WhatsAppon keresztül történő fizetés elfogadására szolgáló funkció egyelőre csak néhány vállalkozás számára érhető el. A vállalat azt tervezi azonban, hogy az elkövetkező hónapokban több kereskedőre is kiterjeszti ennek elérhetőségét. A vállalkozások a WhatsApp Businessen keresztül állíthatják be ezt a funkciót, amely eligazítja őket a Stripe-fiók kezelésében is.

“A legtöbb ember, akit Szingapúrban ismerek, a WhatsAppot használja csevegéshez. Most már a helyi vállalkozásoknak is fizethetnek az alkalmazáson keresztül. A WhatsAppon történő fizetés gyorsasága és kényelme segít a vállalkozásoknak, hogy új csatornákkal bővítsék bevételi forrásaikat és szélesebb ügyfélkörhöz is eljussanak.”

– mondta Sarita Singh, a Stripe délkelet-ázsiai regionális vezetője és ügyvezető igazgatója egy nyilatkozatban.

India és Brazília után Szingapúr

A WhatsApp először 2020-ban indította el tesztüzemben az ország egységes fizetési felület (UPI) hálózatán alapuló fizetési szolgáltatásait Indiában. A National Payments Corporation of India 2022-ben engedélyezte a Meta számára, hogy a szolgáltatást 100 millió felhasználóra kiterjessze. Tavaly augusztusban a vállalat a Reliance Jio-val együtt egy végponttól végpontig tartó vásárlási folyamatot is bevezetett Indiában, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy az alkalmazáson keresztül élelmiszert rendeljenek. A múlt hónapban a WhatsApp Brazíliában is elindította a vállalati fizetéseket.

(Forrás: Techcrunch)

(Borítókép: Depositphotos)