Felveszi a versenyt a WhatsApp az Amazonnal

Megkapta a szükséges engedélyeket a WhatsApp Brazíliában, így már e-kereskedelmi fizetéseket is lehet bonyolítani alkalmazásán keresztül. A világszerte népszerű üzenetküldő alkalmazás a jövőben akár az Amazon versenytársává is kinőheti magát az e-kereskedelmi színtéren.

Az e-kereskedelmi megoldásnak két fontos előzménye van. Brazíliában már 2020 óta küldhetnek egymásnak pénzt a felhasználók a WhatsApp alkalmazásán belül. Idáig ezek csak személyek közötti közvetlen tranzakciók voltak, a fizetési kompetenciák viszont láthatóan jó ideje megvannak az applikációban.

Tavaly novemberben pedig úgynevezett üzleti beszélgetési funkciók érkezését jelentették be. Az újítás keretein belül a felhasználók különböző vállalkozásokra kereshettek rá név vagy tevékenység alapján az applikációban. Segítségével az eladók és a potenciális vásárlók üzleti témákról tudtak beszélni: például bankszámlanyitásról, megrendelések státuszairól, valamint általános termék kérdésekről. Az emberek már korábban is használták a WhatsAppot hasonló beszélgetésekre, az alkalmazás csak hivatalos csatornát adott nekik.

A fizetésekre és az üzleti beszélgetésre épülve érkezik meg a közeljövőben a WhatsAppon keresztüli online vásárlás. A Brazil Központi Bank (Banco Central do Brasil – BCB) nemrég adta meg az ehhez szükséges engedélyt a WhatsAppnak. A szabályozó és felügyelő szerv nagy támogatója a lakosság érdekeit szolgáló és a pénzügyi versenyt fokozó fejlesztéseknek, így nem meglepő a pozitív elbírálás.

Hamarosan tehát a brazil felhasználók WhatsAppon keresztül is képesek teljes mértékben vásárlásokat lebonyolítani. Az alkalmazáson belül rákereshetnek különböző boltokra és termékekre, böngészhetik a kínálatot, majd azonnal kifizethetik a vásárlásukat. A WhatsAppnak több mint 2 milliárd aktív felhasználója van, így óriási potenciál rejlik e-kereskedelmi törekvéseiben.

Brazílián kívül egyébként már Indiában is vezetett be hasonló szolgáltatást az üzenetküldő. Tavaly nyáron együttműködésbe kezdett a JioMart üzletlánccal, amelynek köszönhetően az emberek egy teljeskörű élelmiszervásárlási élményt kaptak az alkalmazáson belül. Látszik tehát, hogy a vállalat egy tudatos e-kereskedelmi stratégiát követ, amelynek jelen fázisában két kulcspiacon méri fel a lehetőségeit.

(Forrás: PaySpace Magazine)

(Címlapkép: Depositphotos)