Indiában is egyre népszerűbb a BNPL

40 millió dollárt vont be a Simpl indiai BNPL szolgáltató, ebből az összegből pedig egyértelműen látszik, hogy a BNPL hitelek népszerűsége immáron a világ második legnépesebb országában is érzékelhetően emelkedik. A finanszírozási kört a Peter Thiel nevével fémjelzett Valar Ventures vezette. Ezzel a vállalat által bevont külső tőke összértéke 83 millió dollárra emelkedett. 

A Simpl zászlóshajójának a 1-tap Pay Later nevű megoldás számít, amely lehetővé teszi a klienseknek az egy érintéssel történő vásárlást. Ezt követően nyílik lehetőség arra, hogy a Simpl kereskedői hálózatban történő összes vásárlást egy számla keretein belül aggregálják, amit a vásárlást követően 15 nappal kell befizetnie az ügyfeleknek. Az idei év elején a vállalat két új szolgáltatást is piacra dobott: a Billbox egy előfizetéses termék, ami a közüzemi számlák részletekben történő befizetését teszi lehetővé, míg a Pay-in-3 három egyenlő részletben történő fizetést kínál az ügyfeleknek. 

A Simpl több, mint 7 ezer online kereskedővel rendelkezik, az online kereskedői hálózat által lefedett piac mérete pedig tízszeresére nőtt az elmúlt másfél évben. Nitya Sharma, a Simpl társalapítója és vezérigazgatója szerint “az online vásárlások egy fragmentált értékláncra épülnek, ami 60 éve jött létre és mára nem szolgálja ki kellően az online térben mozgó kereskedőket és a fogyasztókat.” A vállalatvezető azt is elmondta, hogy saját szolgáltatásuk létrehozásakor egy olyan átfogó vásárlási felületet hoztak létre, ahol a kereskedők teljes kontrollt gyakorolhatnak az ügyfélélmény felett és ezáltal bizalmas kapcsolatot építhetnek ki vásárlóikkal. 

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond