Így fizetheti ki mindenki a számla rá eső részét

Egyedi befektetési esély jelent meg a Crowdcube-on. Azok, akik a Stevenbe fektetnek, a Klarna vezérigazgatójával és Svédország egyik volt pénzügyminiszterével együtt lehetnek a startup részvényesei. A lehetőséggel már többen is éltek, így több mint 700 ezer euró gyűlt össze – jelentősen túlszárnyalva a megcélzott 600 ezer eurót.

A Steven egy közösségi pénzkezelő alkalmazás, amely segít kiadásokat szétosztani családtagok és barátok között. Az applikáció több élethelyzetben is hasznosnak bizonyulhat, például ha az egy háztartásban élők pontosan szeretnék követni kiadásaikat, vagy ha egy baráti csoport közös utazásra megy és együtt költ.

A felhasználói út egy csoport létrehozásával kezdődik. Ide lehet feltölteni a költségeket manuálisan, szinkronizált bankszámláról vagy közvetlenül a Steven fizetési kártyájáról. A csoporttagok ezután mind látni fogják, hogy kinek kell még befizetni egy adott számla rá eső részét. Van tehát egy szándékosan társadalmi nyomást keltő eleme is az alkalmazásnak.

A közösségi finanszírozási kampány kicsit különbözik a Crowdcube felületén megszokottaktól. Jellemzően azonnal, közvetlenül lehet részvényeket vásárolni egy startupban. A Steven azonban lényegében követeléseket árul most. A befektetők pénzükért csak a jövőben kapnak részvényt, három időpontban. A következő tőkebevonási fordulónál, a startup végleges eladásánál vagy ha egyik sem teljesül, akkor egy távoli, előre meghatározott időpontban.

Érdekes lesz megfigyelni, hogy a Steven meddig jut üzleti modelljével. A startup három és fél év alatt 165 ezer ügyfélre tett szert, idén pedig gyorsuló ügyfél-akvizícióról számol be. A becslések szerint év végére 250 ezer fősre duzzadhat a felhasználói bázis. Jelenleg havonta 100 ezer tranzakciót töltenek fel a felhasználók az alkalmazásba, így az aktivitás is viszonylag magasnak mondható.

Ugyanakkor a számlák felbontása egy olyan szolgáltatás, amelyet több fintech startup és scale-up kiegészítő funkcióként kínál. Az egyik legnagyobb példa a Revolut, amely neobanki termékpalettájára illesztette be a funkciót. De egy teljesen más szektorból még a Facebook Messenger is megemlíthető, amely tavaly vezetett be egy hasonló szolgáltatást. Az ilyen nagy felhasználóbázist maguk mögött tudó cégekkel nehezen fog versenyezni a svéd startup – főleg, ha ilyen nagy mértékben fókuszált a tevékenysége.

Forrás: Crowdcube

Borító: Steven