Hozzáférhető fizetési terminálok a Westpacnél

Az ausztrál Westpac lecseréli több tízezer elavult POS terminálját. Helyükre kisegítő funkciókkal ellátott készülékeket helyeznek, melyek megkönnyítik a vásárlást érzékszervi korlátozottsággal élő ügyfeleik számára.

A megoldást a Verifone-nal, egy nemzetközi szinten vezető fizikai fizetési megoldásokat fejlesztő vállalattal hozták létre. A fejlesztés során látás-, hallás- és mozgáskorlátozott emberek visszajelzéseit is felhasználták, hogy a lehető legjobb designt alakítsák ki. Ennek köszönhetően a következő hónapokban 100 ezer elavult készülék helyére érkezik új, könnyebben igénybe vehető terminál. 

Gyakorlatban három különböző üzemmód segíti a vásárlókat és az eladókat. Az „Assistance” vagyis „Támogatás” üzemmód színkontraszt átállítást, kijelző nagyítást és hangalapú súgó funkciókat biztosít. Az „Accessibility” vagyis „Hozzáférhetőség” mód teljesen hangalapon támogatja a képernyőn való eligazodást. Végül a „Training”, azaz „Oktató” üzemmód az eladót és a vásárlót együttesen, lépésről lépésre segíti a képernyőn való eligazodásban.

A korlátozottsággal élők számára nagy problémát jelent az önálló fizetés. Számos vak vásárló kerül kellemetlen helyzetekbe, amelyek során meg kell adniuk PIN kódjukat az eladónak, csak azért, hogy fizetni tudjanak. A Westpac versenytársát, a Commonwealth Bank of Australia-t 2018-ban be is perelték a vakok számára nehezen használható POS termináljai miatt.

Ebből is látszik, hogy bizonyos területeken a pénzügyi szektor még mindig nem szolgál ki megfelelően minden társadalmi szegmenst. Pedig a jelenlegi technológiai fejlettség mellett minden szolgáltató előtt fennáll a lehetőség, hogy egyszerű kisegítő funkciókkal egészítse ki megoldásait. A Mastercard októberben bemutatott Touch Card kártyája például tökéletesen szemlélteti, hogy akár minimális kialakításbeli változtatások is sokat segíthetnek.

Forrás: Finextra

Qayum Dániel