Hongkongban remekel a Vacuumlabs

Nagy sikerekről számolhatott be Marcel Klimo, a Vacuumabs tervező és értékesítési mérnöke a múlt hónap derekán rendezett Design Summit 2021 szakmai konferencián, vállalata ugyanis kulcsfontosságú szerepet töltött be a hongkongi digitális bank, a Mox sikereiben. 

A dinamikusan fejlődő, rendkívül konzisztens termékfejlesztést végző Moxról mi is többször írtunk már korábban, például formabontó, a hitel- és debitkártyák előnyeit kombináló megoldásuk, illetve gyorskölcsöneik debütálása kapcsán, de egyik nyári cikksorozatunkban a három legkiválóbb banki fintech spinoff közé is beválogattuk a vállalatot. Mindezt nem véletlenül, hiszen a Standard Chartered égisze alá tartozó, attól ugyanakkor működésében és technológiai infrastruktúrájában is független digitális bank alig egy évvel az indulást követően máris 160 ezer ügyféllel rendelkezik a Klimo beszámolója alapján, ez pedig Hongkong felnőtt lakosságának 1,5%-át jelenti. Nem kell különösebben nagy szakértőnek lenni ahhoz, hogy belássuk, ez kiváló eredmény. A Mox ráadásul kimagasló ügyfélelégedettségnek örvend, a kliensek láthatóan nagyon kedvelik a 100%-ban digitális modellben működő szolgáltatást, ezt a mobilappra adott kiváló értékelések is igazolják.

A sikeres indulás azonban nem valósulhatott volna meg a világ egyik leginnovatívabb fintech cége, a Vacuumlabs a közreműködése nélkül. A szlovák székhelyű, de egyre kiterjedtebb jelenléttel rendelkező vállalat elsősorban banki és kriptovaluta szolgáltatások fejlesztéséhez nyújt mérnöki, tervezési és adattudományi szolgáltatásokat, így volt ez a Mox esetén is. Szoftvermérnöki csapatuk közreműködésének köszönhetően az indulás 18 hónappal a ötlet létrejöttét követően, gördülékenyen tudott végbemenni, az azóta érkezett visszajelzések pedig a tempó mellett a minőség kiválóságát is megerősítik. 

Marcel Klimo meg is fogalmazta azt 7 sikerkritériumot, ami szerinte elengedhetetlen volt a Mox sikeréhez, a lista pedig számos érdekes gondolatot tartalmaz, amelyek általános érvénnyel bírhatnak a digitális bankok érvényesülésére nézve. A listán feltűnik a számlanyitási folyamat zavartalansága, ami az első valódi kapcsolódási pontként óriási hatással tud lenni az új ügyfelekre. Klimo szerint a fiatalabb generációk igényeinek kielégítése, valamint a termékfejlesztés holisztikus megközelítése szintén elengedhetetlenek, ahogy a helyi vállalkozásokkal való kollaborációk is, hiszen ezek tovább színesítik a termékpalettát és hozzáadott értéket teremtenek az ügyfeleknek. 

Aki szívesen elolvasná a 7 sikerkritérium bővebb leírását az itt teheti meg mindezt, míg a Mox első éves működésének eredményei itt tekinthetők meg.  Akik pedig a Mox eddigi életútjáról és a jelen sikereiről szeretnének többet megtudni azoknak javasoljuk a Vacuumlabs saját podcastjét, a Banking On Air-t, amelynek legutóbbi adásában Marcel Klimo Deniz Güvennel, a Mox alapító-vezérigazgatójával beszélgetett a sikerek hátterében meghúzódó okokról, illetve a digitális bankok fejlesztésekor elkerülendő hibákról és akadályokról. A The Secrets behind Mox című epizód ezen a linken érhető el.

Forrás: Sajtóközlemény

Bátorfi Botond