Digitális banki spinoffok 1. rész – Mox by Standard Chartered

Legújabb cikksorozatunkban három olyan digitális bankot mutatunk be, amelyek valamely inkumbens pénzintézet spinoffjaként jöttek létre és végzik működésüket. Az első részben a Mox kerül górcső alá. 

A Mox egy Hong Kong-i virtuális bank, amelyet a Standard Chartered bank hozott létre az ország vezető telekommunikációs cégével, a HKT-vel, valamint az azt tulajdonló PCCW-vel és a Trip.com online utazási irodával közösen. A vállalat két év gondos előkészítést követően 2020-ban kezdte meg működését, az indulás óta eltelt közel egy évben pedig sikereket értek el az ügyfélakvizíció, valamint a termékfejlesztés terén is.  A Mox már első látásra szakít a Standard Chartered (és az inkumbens bankok többsége) által alkalmazott megvalósítási móddal és sokkal letisztultabb arculattal, valamint termékpalettával operál. Február végén, mindössze öt hónappal az indulást követően a vállalat már több, mint 80 ezer ügyféllel rendelkezett, ez a szám több, mint a Hong Kong-i populáció 1%-a. Azóta egyébként a 100 ezer fős mérföldkövet is átlépte a vállalat, a vezérigazgató Deniz Güven pedig meg is duplázná ezt a számot az év végéig.

A Mox termékpalettáján egyebek mellett megtalálható a Mox Credit hitelkártya, melynek kuriózuma, hogy az ügyfél minden költés előtt egy kis csúszka beállításával az appban eldöntheti, hogy az adott vásárlást a Moxnál vezetett számlája egyenlegéből, vagy hitelkeretéből szeretné-e kifizetni. A hitelkártyához kiterjedt cashback szolgáltatás is tartozik, valamint kamatok mellett ugyan, de lehetőség van a vásárlások kifizetésének időbeli elnyújtására is. A Mox bankszámlák néhány perc alatt megnyithatók, így azonnal megkezdhető a megtakarítások felhalmozása kamatok mellett. A felhasználóknak lehetősége van bárhonnan, bárkinek pénzt utalni, illetve meghívhatják barátaikat is, akikkel könnyedén oszthatnak el számlákat például egy közös vacsora után. A megtakarításokat a célhoz kötött megtakarítási zsebek létrehozásával lehet megkezdeni, ezekből öt darab hozható létre. 

Cashback programjukról érdemes tudni, hogy klienseik több, mint 80 kereskedői partnernél juthatnak 5-10%-os cashbackhez, amennyiben Mox Credit hitelkártyájukat használják a vásárláshoz. Minden további költés után 1%-os pénzvisszatérítés jár, de azok sem maradnak jutalom nélkül, akik Mox bankszámlájukkal hajtják végre a vásárlásokat, ők ugyanis minden fizetés után az összeg 0,5%-át visszakapják. 

Jól látható, hogy a digitális bank meglepően gyorsan, rendkívül komplex értékajánlatot hozott létre, azonban további funkciók és megoldások érkezését ígérik a közeljövőben. Céljuk változatlanul az, hogy megreformálják a banki ügyfélélményt minden Hong Kong-i lakos számára, ezzel együtt pedig a Standard Chartered szolgáltatásainak digitális transzformációját is elősegítsék.

Bátorfi Botond