Háromból egy felhasználó csalás áldozatává válik

Egy Visa által végzett kutatás szerint az Egyesült Királyságban az engedélyezett push fizetésekkel (APP) kapcsolatos csalások ugrásszerű növekedése elriasztja a fogyasztókat a digitális banki szolgáltatásoktól.

Az APP csalás – amikor a csalók hiteles kedvezményezettként csábítják átutalásra a fogyasztókat – egyre növekvő problémát jelent. A UK Finance adatai szerint 2023 első felében az APP csalások miatti teljes veszteségek meghaladták a 239 millió fontot. A Visa által megkérdezett személyek egyharmada számolt be arról, hogy ők maguk is áldozatul estek ennek a csalási formának.

A kutatás, amely 2000 brit internethasználó bevonásával zajlott, rámutatott arra, hogy bár a megkérdezettek majdnem háromötöde magabiztosan kezeli pénzügyeit, egy csalás esetén jelentősen megváltozna a pénzügyi magatartása. Az APP csalások áldozatainak közel egyötöde (19%) arról számolt be, hogy a csalás következtében csökkent a digitális banki szolgáltatásokba vetett bizalmuk. A válaszadók több mint egyharmada (35%) negatív hatásról számolt be az új kedvezményezetteknek történő fizetésekre való nyitottságukban.

Az októberben életbe lépő új APP csalás-visszatérítési szabályok jelentős változást hoznak a jelenlegi helyzetben. A szabályozás értelmében a bankokra hárul majd a felelősség, hogy hatékonyabban lépjenek fel a csalások ellen. Mandy Lamb, a Visa UK & Ireland ügyvezető igazgatója szerint a csalások megelőzése kiemelt fontosságú. 

Ez a helyzet rávilágít arra, hogy a digitális bankolás biztonságának és a fogyasztói bizalomnak a növelése kulcsfontosságú a jövőbeni pénzügyi stabilitás és a technológiai fejlődés szempontjából. Az APP csalások elleni küzdelem és a megelőző intézkedések megerősítése elengedhetetlen a digitális pénzügyi szolgáltatások biztonságának és integritásának fenntartásához.

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Depositphotos)