Fiókjainak harmadát bezárja a bank

Mindenki tisztában van a hagyományos bankok működésének drámai átalakulásával.  Azonban ritkán nyílik alkalom ezen változás szemünk előtt lezajló megfigyelésére. Ezért rendkívül érdekes a Virgin Money mostani döntése. A brit bank múlt héten bejelentette, hogy fizikai fiókjainak több mint 30%-át bezárja, ami 260 munkahely megszűnését eredményezi.

Ez a lépés része annak a szélesebb körű tendenciának, amelynek során az Egyesült Királyság legnagyobb bankjai lehúzzák a rolót. Ügyfélszolgálati központjaikat folyamatosan szüntetik meg, csak 2015 óta több mint 6000 bankfiók zárta be kapuit.

A Virgin Money ezt a döntést a bankfiókon belüli tranzakciók jelentős csökkenésével magyarázza. A bank beszámolója szerint a bankfiókokat napi tranzakciókra használó ügyfelek száma évek óta csökken. Továbbá azt is hozzátették, hogy a bezárásra ítélt fiókokban 43%-kal esett vissza az ügyfelek tranzakciós volumene. Ami viszont ennél is sokkolóbb: az ügyfelek 96%-a havonta kevesebb mint egyszer használja a fiókokat.

A közelgő leépítések 39 bankfiók bezárását eredményezik, így a Virgin Money-nak mindössze 91 fiókból álló hálózata marad országszerte.

A bankszektor szakszervezete határozottan helytelenítette a Virgin Money terveit. Sharon Graham, a szakszervezet főtitkára is kommentálta az eseményeket. Úgy véli, hogy miközben a pénzügyi szektor szemkápráztató profitot termel, itt lenne az ideje komolyabban venniük az ügyfelekkel és a közösségekkel szembeni felelősségüket. Szerinte a bankhoz és a készpénzhez való hozzáférés alapvető szükséglet. A bankfiókok bezárása a legkiszolgáltatottabb és digitálisan lemaradt ügyfeleket fogja a leginkább sújtani.

Az aggodalmakra reagálva a Virgin Money biztosította, hogy minden bezáró üzlet fél mérföldön belül van a legközelebbi postahivataltól. Így az ügyfelek készpénzhez juthatnak és tranzakciókat hajthatnak végre. A brit bank radikális lépése kihangsúlyozza a banki tevékenység változó jellegét a digitális korban. A hagyományos, épületekben működő fiókok átadják helyüket az online és mobil banki megoldásoknak.

(Forrás: Finextra)