ff.next – a dizájn-vezérelt banki megoldások specialistája

Folytatjuk a magyar fintech szektor azon szereplőinek bemutatását, akik partnerként vettek részt a Fintech Sparks összeállításában. A Fintech Sparks a Peak média üzletágának, a Peak News kiadványa, amely összegzi a 2021-es év legfontosabb eseményeit és eredményeit a fintech szektorból. Az anyagban szóba kerülnek az év legnagyobb rekordjai, finanszírozási eseményei, valamint a szektor nyertesei és vesztesei. Emellett a bemutatásra kerülnek a legnagyobb botrányok, a legfontosabb szereplők, a legötletesebb marketing kampányok és a legszínvonalasabb dizájn megoldások. A Fintech Sparks ezen a linken ingyenesen letölthető. 

Egy újabb izgalmas hazai fintechet mutatunk be a RowanHill Digital után, ezúttal ugyanis az ff.next kerül sorra. Az alapítók, Muck Iván és Muck Ferenc ikertestvérek, akik 2017-ben hozták létre a vállalatot, akkor még Family Finances néven. Azóta számos alkalommal újragondolták a célt és az odáig vezető utat, ennek jegyében váltottak 2020-ban a mostani névre. Az ff.next napjainkban főként bankokat és fintecheket szolgál ki dizájn-vezérelt pénzügyi szolgáltatásaival, de egyes termékek esetén saját értékesítést is végez.

Az ff.next történetében az indulás óta fontos szerepet játszik a fiatal generációk kiszolgálásának igénye. Eleinte egy family banking megoldással álltak elő, ami a teljes család pénzügyeinek intézését tette egyszerűbbé és áttekinthetővé. A családi banki vonal egy fontos módosítással megmaradt, az alapítók ugyanis felismerték, hogy érdemes inkább a fiatalokat targetálni és kifejezetten az igényeikhez szabott termékpalettával kiszolgálni őket. Ehhez a döntéshez az is hozzájárult, hogy a B2B szegmensben tevékenykedő vállalat rájött, a bankokat is jobban vonzza egy kids banking megoldás, mint a korábban preferált családi megközelítés. 

A fiataloknak szóló megoldások tekintetében az ff.next differenciált megoldásokkal rendelkezik, három korcsoport szerint váltakoznak a kínált szolgáltatások. Nagy-Britanniában például jelen vannak B2C modellben kínált, babakötvényre emlékeztető szolgáltatással, amivel kifejezetten a 0-5 éves gyermekkel rendelkező szülőket veszik célba. Emellett az 5-12 és 12-18 évesek is saját paramétereikhez szabott palettához férhetnek hozzá. 

2018-ban egy újabb kulcsmomentum volt, amikor eldöntötték, hogy a teljes Z és Y generációt ki fogják szolgálni, vagyis a 30-as korosztály is bekerült a célcsoportba. Nem kellett sokáig várni az újabb bővítésre, egy évvel később már a teljes lakosságot potenciális végfelhasználónak tekintették, ez a paradigmaváltás pedig meg is látszik a fintech cég mai termékpalettáján. Négy központi termékük említhető, melyeket valamilyen partnerrel közösen valósítottak meg. Ezek az alábbiak: (1) Rocketmoney, egy ifjúsági banki termékpaletta, amit közvetlenül kínálnak az end-usereknek Nagy-Britanniában; (2) Ecomate, egy pillanatnyilag is fejlesztés alatt álló zöld banki megoldás, ami egy karbon kalkulátorral és hasznos tartalmakkal segíti majd a felhasználókat a fenntarthatóbb életmódban; (3) Flint, egy online hitelező felület, amely digitális élményt és transzparenciát kínál; valamint a (4) Drops, egy üzenetküldési élményen alapuló fizetési szolgáltatás.

Az ff.next bevételeinek tehát továbbra is jelentős részét teszik ki a projektalapú munkák, amiket fintechek és bankok kérésére implementálnak. A magyar fintechek közül korábbi partnerük volt a Cristo és a Brokerchooser, de az Intesa Sanpaolónak, a CIB Bank anyavállalatának is dolgoztak már. Partnereiknek dizájn-vezérelt felhasználói felületeket készítenek, legyen szó mobilappok vagy épp weboldalak fejlesztéséről.

Az indulás óta eltelt öt év tapasztalatai azt sugallják, hogy van még egy-két csavar az ff.next történetében, az alapító Muck testvérek és egyre bővülő csapatuk ugyanakkor pontosan tudják mit csinálnak. Konzisztens építkezéssel jutottak el a mai termékpalettához, amely négy figyelemre méltó UI/UX-szel rendelkező, a meglévő pain pointokra akut módon reagáló megoldást tartalmaz. Ebben a magyar fintech sikersztoriban a jelek szerint még bőven van potenciál.

Bátorfi Botond 

E-mail címed nem kerül nyilvánosságra.