Érkezik az Xbox Mastercard hitelkártya az Egyesült Államokba

Hétfőn érkezett a bejelentés a Microsoft tulajdonában álló Xbox első hitelkártyájáról, amit az Egyesült Államokban dobnak piacra. A Barclays US amerikai bank által kibocsátott hitelkártya szeptember 21-től lesz elérhető az Xbox Insederek számára, 2024-től pedig a játékplatform összes amerikai felhasználója hozzáférhet az új termékhez.

Xbox hitelkártya gamereknek

Az Xbox Mastercard nem titkoltan a jelentős létszámú gamer közösség részére készült, a terméket a játékosok speciális igényeihez, fogyasztói szokásaihoz igazították. A kártyával végrehajtott tranzakciók után pontokat gyűjthetnek, amit az Xbox felületén játékokra és kiegészítőkre költhetnek el. Minden elköltött $1 után 1 ponttal növekszik a felhasználók egyenlege, de vannak kitüntetett kereskedők, ahol több pontot lehet zsákmányolni. A Microsoft Store-on belül például 5-szörös, bizonyos ételkiszállító és streaming szolgáltatóknál pedig 3-szoros kártyapontjutalom szerezhető meg. Vagyis a videójátékosok szerelmesei az otthonuk kényelméből indított vásárlások egy része után jutalmat kapnak, ami jól illeszkedik a fogyasztói csoport személyes preferenciáihoz. A kártyával végrehajtott első tranzakció kitüntetett, egyszeri 5 000 pont jóváírást ér. A legnagyobb fanatikusok ráadásul az 5 különböző dizájnban megrendelhető kártyára saját gamertag azonosítójukat is rátehetik.

Egyedi igények kielégítése a fizetési piacon

A három szereplős együttműködésben kibocsátott hitelkártya jól illeszkedik a fogyasztói magatartás változásaihoz. Nem rég írtunk arról az amerikai kutatásról, ahol a fizetési piacon tapasztalható szokások változását vizsgálva azt találták, hogy egy átlagos amerikai 4 különböző fizetést használ a hétköznapokban. A technológiailag fejlett piacokon a digitális megoldásoknak köszönhetően egyre több lehetőségünk nyílik arra, hogy fizetéseinket is helyzetünkhöz és igényeinkhez igazítsuk. Az Xbox Mastercard azoknak a játékosoknak készült, akik szívesen költenek játékokra, így a kártya segítségével optimalizálhatják fogyasztásukat. Erre utal Dave McCarthy, az Xbox Players Services alelnöke is a bejelentés kapcsán.

Az Xbox felhasználók közösségétől az a visszejelzés érkezett, hogy több módot szeretnének arra, hogy vásárlásaik után értéket kapjanak vissza. Izgatottan várjuk, hogy a Barclays és a Mastercard együttműködésében kibővítsük az Xbox játékosok jutalomrendszerét.” – nyilatkozta McCarthy.

Hasonlóan vélekedik Denny Nealon, a Barclays US Consumer Bank vezére, aki a játékosközösség szenvedélyét és a játékélmény fokozását emelte ki a termékkel kapcsolatban. A Mastercard számára az Xbox hitelkártya egy átfogó stratégia újabb lépése, ez olvasható ki Sherri Haymond, a Mastercard Global Digital Partnerships ügyvezető alelnökének szavaiból. “A Mastercard hosszú múltra tekint vissza az e-sportok, valamint a mobil- és online játékok innovációjában, ami egyedi betekintést enged a játékosok vágyaiba.”.

A kártyának nincsen éves díja, vagyis lényegében díjmentesen használható, ha a kártyabirtokosok mindig időben törlesztik a felhalmozott adósságot. Késedelem esetén azonban kamatot kell fizetni.

Forrás: Mastercard

Címlapkép: Mastercard