Elkerülheti a Monzo a szomorú véget?

Pozitív fejleményekről számolt be a Monzo háza tájáról a vállalat vezérigazgatója, TS Anil, akivel a The Sunday Times készített interjút a napokban. Többek között megtudhattuk, hogy már 135 ezer fő használja előfizetéses Prémium és Plus csomagjaikat, az üzleti számlák felhasználói is szépen gyarapodnak, és mindez kedvezően hat a bevételekre is.

Január végi cikkünkben foglalkoztunk a Monzo pénzügyi és stratégiai problémáival. A 2020-as évi hírek alapján rosszul állt a szénája az angol neobanknak, amit az alapító, Tom Blomfield távozása is sejtetett. Láttunk azonban biztató elemeket is a termékstratégia irányából, hiszen 2020-ban indult el két fizetős termékük, az újragombolt Plus és a vadonatúj Premium csomagok. Arról azonban keveset tudtunk, hogy milyen népszerűségnek örvendenek az £5/hónap és a £15/hónap díjazású szolgáltatások, az ügyfélbázisuk hány százalékát és pontosan hány ügyfelet sikerült a rendszeres bevételt generáló termékcsaládba terelni. Az első hírek arról szóltak, hogy a Plus csomag remek rajtot vett és négy hét alatt 50 ezer felhasználó fizetett elő a termékre, azóta viszont nem szolgáltak további adatokkal az előfizetők számának alakulásáról. A csendet most TS Anil, a vállalat vezérigazgatója törte meg, és elárulta, hogy a két csomagra összesen 135 ezer felhasználó fizetett elő, amit további 80 ezer üzleti előfizetés támogat meg, amely szintén £5/hónap bevételt hoz ügyfelenként. A 135 ezer feliratkozó a teljes ügyfélbázis 2,7 százalékát teszi ki, ami a termékek megjelenése óta eltelt 7 hónap tekintetében kedvező aránynak tekinthető. Bevételekben mindez azt jelenti, hogy 8,1 – 24 millió font közötti évi rendszeres bevételt könyvelhetnek el, csak a Plus és a Prémium felhasználók után. Valószínűleg ez a szám inkább a skála alsó fele irányába tendál, ha abból a feltételezésből indulunk ki, hogy az olcsóbb csomag lehet a kedveltebb. Anil azt is elárulta, hogy a vállalat bevételei jelenleg a Covid előtti időszakhoz képest 30 százalékkal növekedtek, és havonta 100 ezer új ügyfél regisztrál náluk az Egyesült-Királyságból. 

A Monzonak még sokat kell tanulnia az új termékeiről, hiszen kevesebb, mint 1 éve vannak a piacon. A tapasztalatok majd megmutatják, hogy milyen termékjellemzőkre érdemes fektetni a hangsúlyt, mely prémium szolgáltatásokra van nagyobb, vagy éppen kisebb igény, milyen hosszú periódussal számolhatnak a távozó ügyfelek esetében és így tovább. Mindenesetre a vállalat talán rálelt a siker útjára, amivel elkerülheti a szomorú véget. 

Forrás: Altfi, kép: TS Anil/Monzo

Görög Szabolcs