Egymilliárd embert vonna be a klímaváltozás elleni harcba a Mastercard és az Ant Group

A Mastercard, az Ant Group, valamint a BBVA is ott vannak azon nagynevű pénzügyi vállalatok között, amelyek csatlakoztak egy új, globális partnerséghez, amelynek célja, hogy inspirálják a zöld fogyasztói viselkedést. A Green Digital Finance Alliance által létrehozott koalíció az Every Action Counts névre hallgat, célja pedig az, hogy 2025-re egymilliárd „digitális zöld bajnokot” hozzon létre. 

Az új hálózat egyebek mellett a digitális, pénzügyi és e-kereskedelmi szektorokból érkező cégeket köti majd össze majd olyan szakemberekkel, akik a fenntarthatóság, a természet, valamint a biodiverzitás védelmének szakértői. A cél, hogy best practicek megosztásával inspirálják arra az embereket, hogy pozitív, zöld cselekedeteket hajtsanak végre mindennapi életük során. 

A Mastercard például egy erdőtelepítési kezdeményezésen keresztül egyesíti a vállalatokból és lakossági ügyfelekből álló globális hálózatát, míg az Ant Group arra ösztönzi felhasználóit, hogy alacsonyabb karbonkibocsátással járó tevékenységeket ültessenek át mindennapjaikba (pl. tömegközlekedéssel való munkába járás autó helyett). A partnerség alapító tagjai között megtalálható még a maláj BigPay, a fülöp-szigeteki GCash, valamint az indiai Paytm.

Kristian Kloberdanz, a Mastercard fenntarthatóságért felelős vezetője szerint a koalíció „megerősíti elköteleződésünket egy befogadó, fenntartható digitális gazdaság létrehozása mellett – ahol az emberek és a bolygó egyaránt gyarapodnak – az olyan innovációknak és kezdeményezéseknek köszönhetően, melyek segítik a fogyasztókat a viselkedésük környezetre gyakorolt hatásának megértésében.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond