“Egy hétvége” alatt kapott új arculatot az MBH Bank

Az üzleti világban a vállalatok gyakran keresnek új lehetőségeket és stratégiákat a növekedés és a versenyelőny elérésére. Az összeolvadások és felvásárlások mellett néha előfordul, hogy egy vállalat teljesen új arculatot vezet be. A TrendFM-en hallható Fintech Világa legújabb adásában Suppan Márton, a Peak alapítója és Érczfalvi András műsorvezető Pataky Piroskát, az MBH Bank marketing igazgatóját látják vendégül, aki betekintést nyújt az MBH Bank összeolvadásába, és az egy hétvége alatt lezavart arculatváltásba.

Az eheti adásban különböző példákon keresztül vizsgáljuk meg az összeolvadások és az új brand bevezetésének kihívásait kommunikációs szempontból. A folyamatnak meghatározó része az ügyfelek megtartása, és bizalmuk fenntartása. 

Az elmúlt években több nagyvállalat is keresztülment nagyméretű összeolvadásokon. Ilyen például az Amazon és a Whole Foods összeolvadása, amely sokakat váratlanul ért. Az Amazon 2017-ben 13,7 milliárd dollárért vásárolta meg a prémium élelmiszerláncot, és azóta sikeresen integrálta az Amazon Prime-ba. Emellett említést érdemel a Facebook is, amely az Instagramot akvirálta 2012-ben, valamint a Tesla, amely a SolarCity-vel, egy napelem gyártó vállalattal olvadt össze 2016-ban. 

Az MBH Bank alakulása során három bank, a Budapest Bank, MKB Bank és a Takarékbank olvadt össze. Az átalakulás során nagy fejtörést okozott a megfelelő kommunikációs és marketingstratégia kialakítása. Az arculatváltás során arra ügyeltek, hogy a korábbi bankok pozitív vonásait megtartva alakítsák ki az új brandet. A fúzió végül egy hétvége alatt történt, amikor több, mint 1500-an dolgoztak azon, hogy a korábbi fióktelepeket, marketingkampányokat, matricákat, plakátokat országszerte átalakították. A “fúziós hétvégét” egy közel 1 éves marketing stratégiai tervezés, és technológiai átállás előzte meg.

Az adásban szó esik továbbá az MBH Bank következő mérföldköveiről, valamint a Peak Women in Finance programról is. A teljes adás az alábbi Spotify linken visszahallgatható.