E-kereskedelmi körkép

Publikálta e-kereskedelmi kutatását a fogyasztói felmérések és az automatizált marketing szakértőjének számító Reacty Digital. A cég kutatása egyértelmű bizonyítékot szolgáltatott a világjárvány miatti változások jelenlétére, valamint arra utaló jeleket is feltárt, hogy mindezek a változások tartósak maradhatnak. Ami a következő négy évet illeti, sok az ismeretlen, az azonban bizonyos, hogy a digitalizáció folytatódni fog. A kutatás számos területre kiterjedő eredményeit látványos infografikán ábrázolták a készítők. A továbbiakban a vállalat sajtóközleménye olvasható.

A Reacty Digital 2021-es e-kereskedelmi kutatásaiban központi kérdést jelentett, hogy vajon hány évet ugrott előre a hazai online kereskedelem. De ugyanennyire fontos szakmai kérdésként merült fel, hogy milyen tartósnak bizonyulnak a fogyasztói szokások változásai, például mennyien terveznek visszatérni a bolti vásárláshoz. A felmérésekből az is látszik, miként nőtt az online vásárlások intenzitása, ami magával hozta a kosárérték csökkenését. A forgalom így is elérte a teljes hazai kiskereskedelem közel 10 százalékát 2020-ban, 2025-re pedig meghaladhatja akár a 2700 milliárd forintot is. 

Forrás: Sajtóközlemény