Digitális jelzáloghitelek a Tinkoffnál

Oroszország első digitális jelzáloghitelét dobja piacra hamarosan a Tinkoff. Az ügyfelek először a másik bankoknál felvett hiteleket helyezhetik át a neobankhoz. Ezt követően 2022 végére a Tinkoff elsődleges és másodlagos lakóingatlanokra fordítható, saját konstrukciókat kínál majd az ügyfeleknek.

A digitális bank közleménye szerint a refinanszírozás és a hitelezés folyamata rendkívül egyszerű és 100%-ban digitális lesz. Az ügyfelek minden ponton teljes körű támogatásban részesülnek. A Tinkoff kezeli a hatósági bejelentéseket, a jelzáloghitel regisztrációját, valamint a jelzálog átadása körüli tranzakciók biztonságos végbemenetelét. A klienseknek így nem kell személyes ügyintézést végezniük, ami alapvetően elvárásnak számít ilyenkor az országban.

A jelzáloghoz tartozó dokumentumokat elektronikusan fogják aláírni, az ügyfelekhez pedig a bank egy képviselője juttatja el azokat az általuk kért helyen és időpontban. A további előnyök között említést érdemelnek az alacsony, fix kamatok, melyek a teljes refinanszírozási periódusra érvényesek. A Tinkoff emellett nem végez értékbecslést az ingatlanoknál, ami tovább csökkenti a papírmunkát és a folyamat időigényességét. A kliensek emellett egy Tinkoff Black bankkártyát is kapnak a neobanktól, méghozzá ingyen. 

A szolgáltatás máris kifejezetten népszerűnek tűnik az ügyfelek körében. A bevezetés első néhány napjában máris több, mint kétezer ügyfél adta le az igényét a refinanszírozás iránt. Ebből is látszik, hogy az emberek igénylik a valóban innovatív digitális megoldásokat és készek akár bankot is váltani az elérésük érdekében.

A rendelkezésre álló információk alapján a Tinkoff kiváló munkát végzett: a digitális jelzáloghitel időt, energiát és pénzt spórol majd az ügyfeleknek. Különösen jó hír, hogy a digitalizációt nem tudták le annyival, hogy a fióki folyamatokat áthelyezték az online térbe, de meghagyták a hatalmas mennyiségű papírmunkát. Ehelyett valódi előnyöket tudnak felmutatni, legyen szó a dokumentumok elektronikus aláírásáról és kiszállításáról, vagy épp a személyes ügyintézés kiküszöböléséről. Pontosan így néz ki egy valóban innovatív, digitális banki megoldás. 

Forrás: Fintech Futures

Bátorfi Botond