Chime

A 2013-ban alapított amerikai fintech céget több mint 5 milliárd dollárra értékelték és több mint 6,5 millió aktív ügyféllel rendelkezik.

Néhány évvel a 2008-as válság után a pénzügyi ágazat hatalmas változásokon ment keresztül. Ekkor a Chime alapítói igyekeztek azt a szegmenst megcélozni, ahol az emberek képtelenek voltak megfizetni a banki szolgáltatásokat. Míg a neobank népszerűsége egyre jobban nőtt, addig a pénzügyi intézményeknek a gyorsan változó fogyasztói preferenciák nehézségeivel kellett megküzdeniük.

Bizonyos díjak eltörlése után a cég arra fókuszált, hogy az ügyfelek jobb pénzügyi szokásokat alakíthassanak ki a mobilbank segítségével. Igyekeztek minél jobban megkönnyíteni ügyfeleik pénzügyi helyzetét olyan funkciókkal, mint a bérszámfejtés, mobil fizetések és automatikus megtakarítási szolgáltatások. Sikerük kulcsa az erős ügyfél onboardingban, a díjmentes szolgáltatásaikban és a folyamatos platform frissítésben rejlik és ennek köszönhetően a legjobb fintech cégek közé tartozik.

A Chime bevétele főként a bankközi jutalékokból származik. A bankkártyák használatát követően tranzakció feldolgozási díjat vonnak le a végleges vásárlás összegéből. A vásárlót ez által nem terheli extra költség, a kereskedő fizeti a kártyahálózatoknak az eladások összegének egy százalékát.

A neobankok szolgáltatásainak igénybevétele növekvő tendenciát mutat, mivel az ügyfelek egyre nyitottabbak az innovációk felé. Az elmúlt 5 évben a digitális bankok kimagasló eredményeket értek el és felkészültek egy újabb innovációs hullám elindításásra, ahol többfunkciós szolgáltatásokat terveznek bevezetni. A Chime esetében továbbra is az olcsó és egyszerű szolgáltatásokon lesz a hangsúly, új kiegészítő szolgáltatásokkal és többszínű termékpalettával.

Forrás: fintechtris

Lauri Sonia