A Fintech Világa mai adásában Suppan Márton és Érczfalvi András a célhoz kötött megtakarításokról beszélgetnek. A megtakarítani kívánó emberek a jelenlegi alacsony, vagy nem létező kamatok miatt mostoha helyzetben vannak, hiszen nem kapnak érdemi, minőségi opciót a spórolásra. Az end-user fintechek és neobankok célhoz kötött megtakarításokkal igyekszik rábírni a klienseket a pénzük náluk történő megtakarításához, akár akkor is, ha ők sem kínálnak nekik kamatokat.

A szolgáltatás lényege, hogy külön megtakarítási zseb hozható létre minden olyan jövőbeli költésre, amire az ügyfél előre spórolni szeretne. A tetszetős vizuális elemek és az informatív funkciók (hol tartunk a spórolásban, mennyi hiányzik még, ebben a tempóban mikorra ér véget a gyűjtés stb.) további vonzerővel bírnak, amivel az ügyfelek rábírhatók a megtakarításra.

Az adásban elhangzik az is, hogy a célhoz kötött megtakarítások kiváló példáját jelentik az ideális digitális innovációnak: nem egy bonyolult, túlontúl újító funkcióról beszélünk, hanem gyakorlatilag a fizikai térben érvényes logikát adaptálják a digitális térbe, így mivel a mögöttes gondolat egyezik, az ügyfelek elsőre tökéletesen megértik miről is van szó.

A funkció az egyszerű vázon túl számtalan módon személyre szabható, abszolút és relatív módon is ütemezhető a megtakarítás (pl. havi 5 ezer forint, minden hónapban a fizetés 2%-a, minden héten 2 ezer forint), közös célok és zsebek hozhatók létre, áruhitelek és biztosítások is építhetők rá a gyűjtés tárgyát képző termék vagy szolgáltatás függvényében (pl. biztosítás a biciklire vagy utazásra, áruhitel a játékkonzolra). További lehetőség a banknak, hogy a partnereinél elérhető termékek után cashbacket – pénzvisszatérítéseket – is nyújthat az ügyfeleknek, így felgyorsíthatja számukra a folyamatot. Végül egy ötödik logikát is megemlítenek az adás résztvevői, zöld pénzügyi termékek révén ugyanis az ügyfél semlegesítheti is a megvásárolt termékhez köthető szén-dioxid kibocsátást.