Brazil digitális bankba szállt be a JPMorgan

A JPMorgan 40%-os részesedést szerzett a C6 brazil digitális bankban, ez lényegében a befektetési bankóriás bemutatkozását is jelenti a térségben, ami a lakossági bankokba való befektetést illeti. A C6 Bank egyike a gyorsan növekvő, teljes körű digitális bankoknak Brazíliában, mely mostanra több, mint 1600 munkavállalóval és 7 millió ügyféllel rendelkezik. 

A 2019-ben alapított vállalat számos szolgáltatást kínál lakossági, valamint kisvállalati ügyfeleknek egyaránt. A termékpalettában megtalálhatók pénzforgalmi és megtakarítási számlák, bankkártyák, többdevizás globális bankszámlák, valamint befektetési és hitelezési termékek. 

Sanoke Viswanathan, a JPMorgan nemzetközi fogyasztókért felelős vezetője így nyilatkozott: „Már jó ideje csodáltuk a C6 Bankot, illetve annak menedzsment csapatát és stratégiáját. Lenyűgöző platformjuknak és termékpalettájuknak köszönhetően ideális helyzetben vannak ahhoz, hogy növekedési pályájukat fenntartva egy erős franchiset építsenek. Izgatottan várjuk, hogy támogathassuk a C6 Bankot azon ambíciójában, hogy hosszú távú győztessé váljon a brazil bankszektorban.”

Brazília rendelkezik a világ egyik legnagyobb lakossági banki piacával. A szabályozói reformoknak és az infrastruktúra korszerűsítésének köszönhetően a piacon jelentősen kiéleződött a verseny, a fogyasztók pedig kiemelten magas digitális adoptációt mutatnak. Elsősorban a mobilbankolásnak tulajdonítható, hogy a brazil banki tranzakciók több, mint 60%-a a digitális térben megy végbe, ez a mutató pedig az elmúlt években folyamatosan növekedett.

Ez a piac tehát kifejezetten alkalmas a neobankok előretörésére, de nem csupán a kényelmes és korszerű digitális megoldások kínálata miatt, a brazil bankszektor ugyanis hagyományosan elhanyagolta a szegényebb rétegeket, ezért rengeteg felnőtt az országban a digitális bankok révén jutott először valódi banki és pénzügyi szolgáltatásokhoz. A bankolatlan lakosság jelentős mérete pedig épp ezért nem csupán az ügyfélakvizícióra hat jótékonyan, de az ügyfélkapcsolatok mélyítésére is alkalmas. 

Ezt jól láthatóan a JPMorgan is felismerte, a mostani befektetést megelőzően például tavaly júliusban szereztek kisebbségi tulajdonrészt a FitBank brazil fintech startupban. De nem kell sokat visszamennünk az időben ahhoz, hogy hasonló hírt találjunk, nemrégiben mi is megírtuk, hogy a Warren Buffett nevével fémjelzett Berkshire Hathaway 500 millió dollárt fektetett a brazil digitális bankóriás Nubankba. Elképzelhető, hogy a 2020-as évek legnagyobb fejleménye fintech szempontból a banki szolgáltatások demokratizációja lesz az olyan fejlődő régiókban, mint Latin-Amerika.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond