Bővíti célcsoportját a Tide

A KKV-kat célzó neobank, a Tide bejelentette, hogy egyes szolgáltatásaikat a továbbiakban azon ügyfelek számára is elérhetővé teszik, akik nem rendelkeznek számlával a neobanknál. Első lépésként a Cashflow Insights nevű megoldást teszik elérhetővé a másik banknál számlát vezető ügyfeleknek, amelynek segítségével becslést kaphatnak vállalatuk várható pénzmozgásairól banki adataik kielemzését követően. A vállalat ígérete szerint a könnyített hozzáférést hamarosan a költségkezelési, payroll és hitelezési szolgáltatásokra is kiterjesztik. 

A cél ezzel a lépéssel vélhetően az, hogy kikerüljék az alacsony bankváltási hajlandóságból fakadó ügyfélakvizíciós nehézségeket. A tapasztalatok szerint bár a vállalatok 13%-a vallja azt, hogy egy éven belül bankszámlát szeretne váltani, addig a valóságban mindössze 4% végzi el ezt a folyamatot, vagyis a többség nem szívesen néz szembe a tényleges adminisztratív teendőkkel. A Tide számára az is nehezíti az ügyfélszerzés felgyorsítását, hogy a vállalatok többsége nem szívesen rendelkezik bankszámlával egyszerre több pénzintézetnél, hiszen ez további adminisztratív terhekkel jár (partnerek értesítése az új banki adatokról, céges pénzügyi adatok frissítése, pénzmozgások finomítása stb.), ráadásul a pénzkezelés és a pénzügyi helyzet áttekintése is nehezebbé válik a centralizáltság elvesztésével. A Tide-nál épp ezért fontosnak érezték a helyzetre való reagálást, a mostani lépés pedig azt a célt hivatott szolgálni, hogy a neobank megoldásaira igényt tartó KKV-kat hatékonyan képesek legyenek kiszolgálni.

Oliver Prill, a Tide CEO-ja így nyilatkozott a hírről: “A Tide egy vállalati pénzügyi platform. A felületen a vállalatok választhatnak, hogy a Tide, vagy inkább a partnereink termékeit veszik igénybe. Ezt az elgondolást most a folyószámlákra is kiterjesztjük. Az egyetlen célunk, hogy a KKV-kat a lehető legkedvezőbb módon tudjuk ellátni gördülékenyen operáló termékekkel, nem pedig az, hogy rákényszerítsük őket a Tide saját arculatos termékeinek igénybevételére. Arra a döntésre jutottunk, hogy az egyetlen valós módja annak, hogy növeljük a vállalatok rendelkezésére álló lehetőségeket az, ha lehetővé tesszük nekik, hogy anélkül használják a Tide platformot, hogy ehhez valóban bankot kelljen váltaniuk” tette hozzá a vállalatvezető. 

Prill szerint idővel a nyílt bankolásnak köszönhetően az ügyfelek nem csupán integrálhatják bankszámlájukat a Tide felületén, elérve a neobank pénzügyi és adminisztrációs megoldásait, hanem fizetéseiket is áttekinthetik, sőt tranzakciókat is indíthatnak majd. Ez nem csupán kiélezettebb versenyt eredményez a KKV bankolás területén (amiből az ügyfelek profitálhatnak leginkább), hanem a nyílt bankolásban rejlő lehetőségek kiaknázását is elősegíti majd. A Tide célja, hogy 2022 végére legalább 100 ezer máshol bankoló vállalatot lásson el megoldásaival.

Forrás: Finextra

Bátorfi Botond