Az „as-a-service” modell koncepciója egyre inkább a fintech középpontjában áll, hiszen ezt csinálják a B2B fintechek cégek. Ezek a harmadik felek segítenek a pénzügyi szolgáltató vállalatoknak, hogy bővítsék vagy javítsák meglévő termékpalettájukat olyan megoldásokat kínálva, melyek hozzáadott értéket jelentenek ügyfélkörük számára.

Ennek egyik legelterjedtebb példája, hogy a technológiai vállalatok bankkártyát adnak termékcsomagjukhoz. A fizetési lehetőség kínálása nem csupán népszerűbbé teszi az eredeti megoldásukat, de lényegében a bankok versenytársává teszi a vállalatot, még akkor is, ha adott vállalatnak nincs kapcsolatba banki tevékenységgel.  Kiváló példa az Apple, aki technológiai vállalatként tavaly augusztusban a Goldman Sachs-szal partnerségben indította el hitelkártya programját.

Annak ellenére, hogy a BaaS régóta a fintech részét képezi, mégis most kezdett el igazán népszerűvé válni, íme néhány ok, miért.

Az ügyfelek nem csak egyablakos ügyintézést kapnak, hanem általában jobb felhasználói élménnyel lesznek gazdagabbak. A bankok, vagy a BaaS szolgáltatók részesülnek a megnövekedett bevételekből. A vállalkozások számára pedig megéri a zárt rendszer biztosítása, hiszen, ha az ügyfeleknek nem kell elhagyniuk a weboldalukat vagy alkalmazásukat egy tranzakció végrehajtása érdekében, az javítja az ügyféllemorzsolódást.

Annak ellenére, hogy az Open Banking nem mindenhol elérhető, az ügyfelek megszokták, hogy különböző platformokon keresztül intézik pénzügyeiket és elérik a szükséges információkat. Ezért több fintech cég kínál megoldást az adatokhoz való hozzáférhetőség növelésére harmadik felek között.

A BaaS két szempontból fokozza a rugalmasságot: egyrészt a rendelkezésre álló pénzügyi szolgáltatások elérhetőségében, másrészt abban, ahogyan a szolgáltatók strukturálták szerződéseiket és árazzák szolgáltatásokat. Ennek eredményeként nemcsak az implementáció ideje hatékonyabb, de a piacra lépés ideje is gyorsabbá válik.

Forrás: Fintechfutures

Szabó Rebeka