Bajban van a Checkout.com, négyszeresére nőtt a vesztesége

A fintech szektorban egyre több cég találta szembe magát a gazdasági kihívásokkal az elmúlt években, ami gyakran a pénzügyi jelentős eredmények romlásához vezetett. A Checkout.com, egy londoni székhelyű fizetési platform, sem kivétel ez alól. A fintech 2022-ben hatalmas, 100 millió dolláros veszteséget szenvedett el az Egyesült Királyságban. 

A Checkout.com 2022-es bevételi jelentése szerint a cég 246 millió dolláros bevételt ért el, ami enyhe csökkenést jelent az előtte rögzített 260 millió dollárhoz képest. Az óriási veszteség ugyanakkor négyszeresére nőtt a 2021-es 25 millió dolláros veszteségnek. 

A vállalat szerint a fogyasztói kiadások csökkenése és az infláció gátolta a bevételnövekedést, ami a 2022-es értékesítési eredmények visszaeséséhez vezetett. Továbbá a cég kiemelte a geopolitikai nyomásokat, a fizikai kiskereskedelembe való visszatérést a COVID után, valamint a Brexit következtében csökkent kereskedelmet, mint a veszteség hozzájáruló tényezőit.

A makrogazdasági környezet által okozott kihívásokra válaszul a Checkout.com 2022 decemberében csökkentette belső értékelését 11 milliárd dollárra. Tavaly májusban pedig ismét, 15 százalékkal vágta el részvényeinek értékét. Ennek ellenére a fintech nem állt le a fejlesztésekkel; 2023-ban új szolgáltatásokat, többek között személyazonosság-ellenőrzést és kártyakibocsátást is bevezetett.

(Forrás: Finextra)

(Címlapkép: Bloomberg)