Az OTP bekebelezné az e-kereskedelmet

Új fejezet kezdődik a magyar e-kereskedelem történetében, hiszen az OTP csoport nyáron elindítja saját webáruházát, a fizz.hu-t. A mostani lépéssel az OTP, melyet Magyarország leggazdagabb embere, Csányi Sándor vezet, egy olyan piacra készül belépni, melyet évek óta olyan szereplők uralnak, mint az Emag, a Pepita és a Vatera.

A fizz.hu céla egyértelműen az, hogy a jövőben a legnagyobb magyar webáruházak közé tartozzon. Bármilyen furcsának is tűnhet, hogy egy bank ilyen területen próbálkozzon, az OTP immáron hosszú innovációs múltra tekint vissza olyan területen, amelyeknek gyakorlatilag semmi köze a banki szolgáltatásokhoz. Például a robotizáció és a magánegészségügy esetében elért sikereik bizakodásra adhatnak okot. Emellett az OTP csoport mögött álló óriási tőke és a kimeríthetlen finanszírozási források komoly sikerre predesztinálhatják a kezdeményezést. Az OTP visszafogott maradt a fizz.hu pontos indítási dátumát és a webhely működésének részleteit illetően, több információt ígérve a közeljövőben.

Mindeközben az itthoni e-kereskedelmi piacon komoly lassulásnak lehetünk szemtanúi. A legfrissebb adatok szerint a magyar e-kereskedelem növekedése 2022-ben mindössze 9,9% volt, ami inflációval korrigálva valójában csökkenést jelent az előző évihez képest. Érdekes módon a hazai szereplőként működő külföldi kiskereskedők, mint például a Kifli egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak. Egy 2022-es értékesítési becslés szerint már a legnagyobb online szupermarket Magyarországon, egyre nagyobb befolyást szerezve a piacon.

Ebben a kontextusban még érdekesebb lesz nyomon követni, hogy milyen hatással lesz a piac egészére az OTP e-kereskedelmi szektorba történő belépése. Ezenfelül az is ki fog derülni, hogy sikerül-e helytállnia az OTP csoportnak ezen a területen.

(Forrás: Forbes)