Az NFT-k a szórakoztatóipart is forradalmasítanák

Az amerikai jegyértékesítő- és forgalmazó vállalat, a Ticketmaster az NFT-k segítségével igyekszik kiaknázni a blockchain nyújtotta lehetőségeket a szórakoztatóiparban. A jegyértékesítő óriás az Avenged Sevenfold együttessel tesztelte az NFT-alapú jegyeket.

A Ticketmaster nemrégiben végzett kísérlete azt mutatja, hogy még az iparág legnagyobb szereplői is komolyan veszik a blockchain technológiát és az NFT-ket. Az Avenged Sevenfold NFT tulajdonosok összekapcsolhatták digitális pénztárcájukat a Ticketmasterrel, így korai hozzáférést kaptak a koncertjegyekhez, ami 1000 eladott jegyet eredményezett. Mivel összesen csak 10.000 NFT-t bocsáttottak ki, a 10 százalékos konverziós arány kiemelkedőnek mondható. Mindezt csalás, túlfizetés vagy sorban állás nélkül.

A szórakoztatóipar problémái

A Ticketmaster jelenleg vizsgálat alatt áll, mivel állítólag monopolhelyzetet teremtett az amerikai piacokon. A monopóliumok számos okból kifolyólag hátrányosak, például nem ösztönzik az innovációt és a tisztességes árképzést.

Nem elhanyagolható tény emellett az sem, hogy a Ticketmasteren való jegyvásárlási folyamat rendkívül rossz. A felhasználók elmondása szerint a folyamat lassú, hibás és soha nem lehetnek biztosak abban, hogy valóban megvan-e a jegyük. A felhasználók folyamatosan kijelentkeznek és nehezen találják meg a jegyeiket.

Emellett a jegyértékesítés a legtöbb sportcsapat számára egy fájdalmas pont. Néhány csapat például az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban a Covid-járvány miatt a 80 százalékban papír alapú jegyértékesítésről 80 százalékban digitális jegyértékesítésre váltott át. Azonban ez nem kizárólag a sportcsapatok problémája. Legyen szó akár művészekről vagy zenészekről, a jegyértékesítés egy probléma, amellyel foglalkozni kell.

Az NFT-k előnyei a jegyértékesítésben

Az NFT-k ma már nem csak majmos képeket jelentenek. Segítségükkel a felhasználók egy decentralizált főkönyv által támogatva, ellenőrizhető módon tudnak dolgokat birtokolni online. A jegyeket pedig gyakran hatalmas lehetőségként emlegetik. A jegyek ma már nem gyűjthető “relikviák”, hanem többnyire csak QR-kódok, amelyek ugyanúgy néznek ki.

Az NFT-k számos előnyt kínálnak a jegykibocsátók, a csapatok és az előadók számára. Például, ha minden jegy egy NFT a blockchainen, könnyebb ellenőrizni, hogy valódi-e vagy sem. Még a fizikai jegyekben is lehetnek NFC-chipek, amelyek a blockchainen lévő NFT-khez kapcsolódnak. Emellett az NFT-jegyek a szponzori készlet egy további rétegét jelenthetik a franchise-ok számára Továbbá az a képesség, hogy a rajongókkal való kapcsolattartás egy adott esemény jegyétől függ, óriási lehetőségeket rejt magában. Vegyük például azt a meccset, amelyen LeBron James megdöntötte az NBA pontrekordját. LeBron, a Lakers vagy az NBA ezután exkluzív kedvezményeket és marketing ösztönzőket kínálhatna az NFT jegyek tulajdonosainak, ami még nagyobb forgalmat tudna generálni.

Hosszú út áll még az NFT-k előtt

Az NFT-k szórakoztatóiparban betöltött szerepe továbbra is fejlődik, és sokan úgy vélik, hogy jelentős szerepet játszhatnak a jövőben ebben az iparágban. A technológia lehetővé teszi a művészek, zenészek és sportcsapatok számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek rajongóikkal és értékesítsenek egyedi, digitális tartalmakat. Továbbá lehetőséget kínálnak a fogyasztók számára, hogy megvásárolják és birtokolják kedvenc műalkotásaikat, amihez a blockchain technológia biztosítja az egyediséget és az értéket. Az NFT-k jövője még mindig bizonytalan, de sok szakértő úgy véli, hogy a technológia folyamatos fejlődése és elfogadottsága a szórakoztatóiparban egyre nagyobb lehetőségeket teremthet a művészek, zenészek és sportcsapatok számára.

(Forrás: Sportingcrypto)

(Borítiókép: Depositphotos)