Az AIB felmérése szerint Írországban ötből négy ember kapott az elmúlt évben SMS-t, telefonhívást vagy e-mailt csalóktól.

A megkérdezettek egyharmada azt állítja, hogy nem valós megkeresést kapott egy olyan banktól vagy pénzintézettől, amelynek nem voltak ügyfelei, 30%-uk állítólagos technológiai vállalatoktól kapott üzenetet, és 22%-ot az „adóhatóság” kereste meg.

Sean Jevens (AIB) szerint: “A Covid-19 korlátozások következtében egyre többen vásárolnak vagy fizetnek online, és a csalók élnek a lehetőséggel, hogy átverjék az embereket.”

Az emberek 98%-a azonban nem válaszol ezekre a hamis SMS-ekre, hívásokra vagy emailekre. Közel kétharmaduk figyelmen kívül hagyta a csaló üzeneteket, míg 16%-uk jelentette a bankjának. A potenciális áldozatok 11%-a konzultált egy családtaggal, hogy kiderüljön, csalás-e, és csupán 2% válaszolt a hamis megkeresésekre.

A fentiekből kiderül, hogy a lehetséges áldozatok jól meg tudják különböztetni valós megkereséseket a csalárd üzenetektől. Az ügyfelek 86%-a tisztában van azzal, hogy bankja soha nem küld nekik linket, míg 77%-uk tudja, hogy hamis üzenet jelenhet meg bankjuk valódi üzenetei között.

Forrás: finextra

Budai Zsombor