Az idén 10 éves TransferWise 2011-ben az első fintech cégek egyikeként lépett a piacra, mára pedig az egyik legnagyobb cross-border banki szolgáltatóvá nőtte ki magát, nem kevesebb mint 10 millió magán és céges ügyféllel.

A cég kerek évfordulója tiszteletére egy kisebb megújuláson esik át, ennek részeként a jelenlegi nevéből elhagyásra kerül a “Transfer” szó, az új név pedig mostantól kezdve egyszerűen csak “Wise” lesz. A névváltás indoklása igen egyszerű: a havi szinten már 4,5 milliárd font összértékű, főleg nemzetközi utalásokat lebonyolító Wise új stratégiája szerint megpróbál túllépni a jelenlegi szerepkörén, és újabb pénzügyi szolgáltatásokkal frissíti fel termékportfólióját, melyet már nem feltétlen a “pénzküldés” szóval szeretne azonosítani. A Wise hosszútávú célja egy pénzügyi szuperapp létrehozására.

Ezt a folyamatot 10 év kemény munkája előzte meg ezalatt a két alapító, Taavet Hinrikus és Kristo Käärmann több, mint 1 milliárd dollár befektetői tőkét hozott a Wise-nak, a tavalyi évben pedig banki engedélyt szereztek az Egyesült Királyságban, így hamarosan már megtakarítási és befektetési lehetőségek is elérhetőek lesznek az applikációban, ami egy újabb lépéssel közelebb hozhatja a szuperapp megszületését.

A hamarosan megjelenő, új szolgáltatások mellett a Wise jelenleg három fő termékkel rendelkezik, ezek pedig még alapvetően a pénzküldésre épülnek. A magán ügyfelek 10 féle devizában vezethetnek számlát, valamint 55 különböző pénznemben küldhetnek pénzt, ezekhez pedig akár bankkártya is igényelhető már. A céges profillal rendelkezők számára ugyanezek a funkciók érhetőek el, de lehetőség van már más bankok számláinak bekötésére, több felhasználó kezelésére, illetve a tömeges számla-kiállításra is. Harmadik termékként pedig a Wise platformja pénzintézetek számára is elérhető már több, mint 10 országban.

Forrás: Altfi

Horváth Tamás