Az Intuit 12 milliárd dollárért vásárol fel egy marketing céget

Az amerikai Intuit 12 milliárd dollár értékben vásárol fel egy e-mail marketingre szakosodott vállalatot, a Mailchimpet. Az ügylet az Intuit történetének legnagyobb felvásárlása, ami magában nem lenne gond, de a legtöbb külső szemlélő nem érti, hogy miért pont egy e-mail marketing cégre költik ezt a pénzt.

Az Intuit főleg pénzügyi szoftvereiről híres az Egyesült Államokban. Saját fejlesztései közül a leghíresebbek a TurboTax, egy adóbevallással segítő felület, valamint a QuickBooks, egy kisvállalkozásokra specializálódott számviteli program. Ezek mellett felvásárolták a Mintet, egy személyi pénzügyi applikációt, és a Credit Karmát is, egy hitelképességre és hiteltermékekre szakosodott fintechet.

A Mailchimp egy igen népszerű e-mail marketinggel és felhasználói elkötelezettség-felméréssel foglalkozó vállalat. 13 millió felhasználója van, akik közül 800 ezer fizető felhasználó. Az óriási vételárat viszont ezek a számok nem támasztják alá, főleg úgy nem, hogy nehéz észrevenni az Intuit üzleti modelljének azt a részét, ahol a Mailchimp ekkora hozzájárulással tudna segíteni.

A hivatalos álláspont szerint az Intuit kis- és középvállalkozásokból (KKV-kból) nyert bevételét segítené a Mailchimp felvásárlása. E-mail marketing módszereikkel az Intuit még nagyobb részesedést tervez elérni a többi, KKV-kat kiszolgáló számviteli szolgáltatóval szemben. Stratégiailag ez egy logikus lépés, hiszen a kisvállalkozások és magánvállalkozók adták tavalyi 9,6 milliárd dolláros bevételeik majdnem felét. A nagyobb kérdés inkább az, hogy marketingfejlesztéssel képesek-e valaha 12 milliárd dollárnyi értéket teremteni.

Forrás: New York Times

Qayum Dániel