Hatalmas fejlődés lenne az előttünk álló évben, ha egy a Disney világából kiszakadt Wall-E vagy Eva jellegű robotot tudnánk létrehozni. Ám sajnos ez, akár csak a kedvelt gyermek mese, egyelőre álomnak tűnik. Egyelőre sajnos az AI alapú megoldások, amelyek elősegítenék az emberiséget az üzleti és a mindennapi életben, nem valószínű, hogy a közeljövőben meg fognak jelenni.
Shamus Rae, az Engine B alapítója és CEO-ja azt nyilatkozta, hogy 2021-ben várhatóan olyan chatbotok képében fognak fejlődni az AI-ok, amelyek sokkal emberibb reakciókkal fognak kommunikálni a felhasználókkal. Hozzátette, hogy az OpenAI-ok a GPT-3 és a Google Duplex vezetésével további fejlődésnek fognak indulni.
Valószínüleg a pénzügyi szektorban is kiemelkedő változások lesznek, számolt be Shawn Tan, a Skymind CEO-ja. A Hazelcast CTO-ja John DesJardins úgy vélekedik, hogy az AI-al működő szolgáltatások olyan fejlődésen fognak keresztül menni, amelynek hatására a magán jellegű pénzügyek kezelésében hatalmas segítséget fognak tudni nyújtani a felhasználók részére. Az adatok feldolgozásában várhatóan a jelenleginél gyorsabb technológia fog megjelenni, amely a banki ügyfelek felhasználói élményét nagyban javíthatja. Ezen új technológiák közül DesJardins szerint az okosabb chatbotok fognak elsőként megjelenni, amely előrelépés lesz a személyreszabottabb bankolásban.
Az AI alapú innovációk a Covid-19 miatti távolságtartás következtében nagyon nagy szerepet fognak játszani a 2021-es évben. Az innovációk közé sorolják például a továbbfejlesztett bevásárlóközponti rendszereket, például az önkiszolgáló pénztárak nagy valószínűséggel sokkal nagyobb mennyiségben lesznek jelen a hipermarketekben és szupermarketekben. Ezen felül a személyszállításban is fejlődést jósolnak a szakemberek, például a digitális jegykezelő rendszerek kiépítését és érintésmentes megoldások bevezetését.
Forrás: Financial Times
Polyák Donát