Fintech és Digitalizációs Jelentést készített az MNB, melyben a bankok digitalizációs készségét, a fintechek szerepét és a kettő viszonyát elemzi. Az online sajtótájékoztatón Szombati Anikó, a fintech és digitalizációs fejlesztésekért felelős igazgatója elmondta, hogy Magyarországon 2019-ben több mint 110 fintech cég tevékenykedett, melyek nagy része a B2B szegmensre fókuszál. A hazai fintechek száma és jelentősége a 2015-ös adatokhoz képest dinamikusan megnőtt.
A magyar fintech szektor döntően export-orientált, B2B üzleti modellel rendelkezik. Szombati Anikó kiemelte a legfontosabb tevékenységi köröket, úgy mint az adatelemzés és üzleti intelligencia, a pénzügyi és szoftver-fejlesztési technológiák, illetve a fizetési szolgáltatások.
A hazai bankrendszer digitalizációs szintjét a közepes kategóriába sorolják a szakértők, amit egy 250 kérdésből álló felmérés segítségével mértek. A kérdéssorra adott válaszokból kiderül, hogy hol tartanak a bankok és milyen a fejlesztési tervek várhatók a digitalizációs folyamatokra vonatkozóan.
A felmérésből jól látszik, hogy a jelenleg elérhető online termékek köre főleg az online számlanyitás és személyi hitel terültére korlátozódik, a vállalati szektor kiszolgálására még alig vannak digitális termékek.
A sajtótájékoztatón szó esett a szabályozókról is, akiknek sok kihívással kell szembenézniük, mivel támogatniuk kell az innovatív folyamatokat kielégítve az ügyféligényt, emellett pedig meg kell tartaniuk a versenysemlegességet és a pénzügyi biztonságot.
Patai Mihály, az MNB alelnöke szerint jelenleg a két szektor szimbiózisban van egymással, ez pedig minden szereplő, de főként az ügyfelek számára előnyös.
Bodanitz Bora