Amikor a KYC rosszul működik

Számos kritika érte a napokban Nikolay Stronsky-t, a Revolut alapítóját. Az angol digitális pénzügyi szolgáltatónál pár hónapja pénzmosás jeleit figyelték meg egyes felhasználóknál, így vizsgálatot indított a brit NCA (National Crime Agency) és az FCA (Financial Conduct Authority) is. A Revolut éppen ezért szigorította a rendszerét a KYC (Know Your Customer) elvei alapján, most azonban egy jelentős probléma ütötte fel a fejét: ártatlan felhasználókat is elkezdett indoklás nélkül kizárni a rendszer. Ezen felhasználóknak pedig jelenleg számos irattal kell igazolniuk, hogy nem akartak pénzt mosni a Revolut rendszerén keresztül. A kritikusok szerint a probléma forrása maga a KYC, mely jelenleg a rossz felhasználókat jelöl pénzmosással kapcsolatban.

A Revolut felhasználói között van olyan, akit a nyaralása közben zárt ki a rendszer, így esélye sincs arra, hogy a megfelelő iratokkal igazolja magát. Az a felhasználó, aki már 9 napja ki van zárva saját fiókjából, egyenesen a brit pénzügyi ombudsmanhoz fordult.

A Revolut vezetői egyelőre nem árulták el, hogy hány felhasználójuk érintett az ügyben.

Reményik Áron

Forrás: The Times