A Visa a kriptopiac növekvő népszerűségében hisz

Alfred Kelly, a Visa CEO-ja a napokban azt nyilatkozta, hogy a kártyatársaság elszámolási rendszerét elkezdték felkészíteni arra, hogy a kriptodevizák lehető legszélesebb körét rugalmasan integrálni tudják. Hozzátette, hogy a Visa kriptostratégiájában két nagy halmazra bontja a témát: az elsőbe a tradicionális elemeket sorolják, ilyen a bitcoin, az ethereum vagy a litecoin, a másik terület pedig a fiat pénz hátterű digitális valutákat tömöríti. Ez egyébként az általános piacon is a legelfogadottabb csoportosítás, így ebből a szempontból trendkövetőnek mondható a Visa stratégiája.

A vezérigazgató szerint fontos, hogy egyértelmű különbséget tegyenek a két kategória között például kockázati szempontból. Fontos lépésnek tartja ezt, hiszen azzal, hogy a piacvezető kártyatársaság ilyen mélyen belép a kriptovilágba, megteremti rá az esélyt, hogy a pénz ezen új formája széles körben elfogadottá, biztonságosabbá és végül mindennapjaink részévé váljon.

Ennek a lépésnek az előfutára egyébként, amikor a kártyatársaságok különböző együttműködésekre lépnek olyan zárt rendszerű wallet struktúrákkal, mint az amerikai PayPal vagy az indiai PayTM. A Visa ennél egyébként már bőven továbbment, nagyjából 35 különböző kifejezetten kriptoval foglalkozó társaságnál engedélyezett kártyakibocsátást, ilyen például a BitPanda debitkártya, amelyről mi is beszámoltunk a közelmúltban.

A Visa legnagyobb riválisaként tevékenykedő Mastercard lényegesen óvatosabban közelíti meg a kérdést, egyelőre központi bankoknak kínál kísérleti platformot, melyen saját digitális valutájukat tesztelhetik, ami lássuk be, lényegesen kisebb kockázatokat rejt magában, mint a kriptodeviza piac szereplőivel való együttműködés. Ez az óvatosság akár meg is térülhet, de ha így halad tovább a piac, több éves lemaradásba is taszíthatja a kisebbik kártyatársaságot. 

Forrás: Finextra

Suppan Márton