A TiPJAR ismét közösségi finanszírozással növekszik

A TiPJAR az Egyesült Királyság egyik vezető készpénzmentes borravaló platformja. A vendéglátóipar számára fejlesztett alkalmazás célja a készpénzhasználattal párhuzamosan visszaszorult borravaló gyakorlatának visszaépítése. A platform segít a vendéglátóhelyek személyzetének több borravalót keresni, átláthatóan kezelni és elosztani a befolyt összegeket.

A TiPJAR 2021-ben 1117 befektetőtől 1,39 millió fontot gyűjtött közösségi finanszírozással, 11 millió fontos finanszírozási kör előtti értékelés mellett. A platform most 12,82 millió fontos értékeltség mellett legalább 500 ezer font értékű tőkebefektetést szeretne elérni a Crowdcube-on. Ezt úgy fest, el is érte: a legfrissebb adatok alapján már 670 ezer font felett jár a gyűjtés, amiből még 20 nap hátra van.

Új piacot azonosítottunk, amelynek mindössze 3 év alatt vezető szereplői lettünk egy olyan digitális architektúra létrehozásával, amely lehetővé teszi, hogy a borravaló a vendégektől egyenesen a személyzethez jusson

– fogalmazott Ben Thomas, a TiPJAR alapítója és vezérigazgatója.

A cég becslései szerint a globális borravaló-piac összértéke közel évi 100 milliárd dollár. „Miénk az első több pénznemben is használható, skálázható, készpénzmentes borravaló-megoldása, amely támogatja a vendéglátó- és szolgáltatóipari vállalkozások munkaerőkeresését és megtartását az ágazat egyik legsúlyosabb munkaerőválsága idején. Segítünk a borravaló jövedelemforrássá alakításában, visszaadva a borravaló tulajdonjogát a munkavállalók kezébe” – tette hozzá Ben Thomas.

James Brown, a másik alapító szerint a TiPJAR az egyetlen olyan megoldás, amely lehetővé teszi a borravaló begyűjtését szinte bármilyen forrásból, beleértve a bankkártyás automatákat és az asztali fizetési alkalmazásokat is.

Forrás: Facebook / TiPJAR

A TiPJAR eddig több mint 4 millió fontnyi borravalót dolgozott fel, és több mint 200 ezer felhasználó lépett kapcsolatba a platformmal 5 ország mintegy 2000 helyszínén.

A közösségi finanszírozással bevont tőkét a további dinamikus növekedésre és terjeszkedésre fordítják. A TiPJAR emellett a szolgáltatását is fejlesztené, neobanking funkciókat, például prepaid bankkártyákat, megtakarítási funkciót és kis összegű kölcsönöket is biztosítanának a felhasználóknak.

A jelenlegi támogatók körében olyan nevek szerepelnek, mint Phil Eeles és Tom Barton, az Honest Burger társalapítói, Gary Dolman, a Monzo társalapítója, Julian Ross, a Wireless Social vezérigazgatója, valamint számos más iparági szakértő és befektető.

(Forrás: CrowdFund Insider)