A Raiffeisen Bank International (RBI) nemrégiben elindította továbbfejlesztett, az egész bankcsoportra kiterjedő API piacterét, amely platformként szolgál a többi piaci szereplővel való kapcsolattartásra, illetve új termékek és megoldások bevezetésére bátorítja a harmadik feles szolgáltatókat.

Az RBI vállalati ügyfelei közvetlen módon használhatják a platformot, és beágyazhatják a banki szolgáltatásokat a belső rendszereikbe, míg a lakossági ügyfelek harmadik feles szolgáltatókon keresztül profitálhatnak az új rendszer bevezetéséből. Az optimalizálásnak köszönhetően az RBI API Marketplace részletes leírást kínál API termékeiről, és lehetővé teszi az azonnali hozzáférést a sandboxhoz, ahol a fejlesztők biztonságos környezetben tesztelhetik a megoldásokat.

“Nagyon érdekel, hogy a fejlesztők hogyan fogják használni az API-kat” – mondta Christian Wolf, az RBI stratégiai partnerségek és ökoszisztémák vezetője. „Az egész azzal kezdődött, hogy alig több mint egy éve lépett hatályba a második pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló irányelv (PSD2). Ma azonban a PSD2-höz kapcsolódó API-k mellett az API Marketplace szolgáltatásaink a közép- és kelet-európai piacokon a szabványos API-kon túl is elérhetők. A cél az, hogy a kínálatot még tovább bővítsék, és szilárd alapot hozzanak létre a régió legnagyobb banki partnerségi ökoszisztémája számára.”

A kiemelkedő ügyfélélmény biztosítása a digitális korszakban már az RBI-nél is nagy hangsúlyt kapott. Jelenleg a világjárvány kihívásai megerősítik annak fontosságát, hogy a vállalatok sima és zökkenőmentes digitális ügyfél-interakciókat biztosítsanak.  Ezért is készült el az új, felhasználóbarát API Marketplace, amely közelebb hozza egymáshoz az RBI fejlesztőit és a 16,8 millió ügyfelét, lehetővé téve testreszabott termékek létrehozását.

További részletek a https://api.rbinternational.com/home oldalon találhatók.

Forrás: Fintechnews

Lónárt Dániel