Így állunk ma a nyílt bankolással Magyarországon címmel közölt tanulmányt a RowanHill Digital, amelynek célja, hogy bemutassa az open banking jelenlegi állapotát hazánkban, valamint felhívja a figyelmet az esetleges elmaradásokra.

A tanulmányból megtudhatjuk többek között, hogy mi is az az open banking és milyen szándékkal jött létre. Egyenlőre sajnos a vártnál lassabban terjednek ezek a szolgáltatások hazánkban, a bankszektor meghatározó szereplői közül pedig csupán hárman kínálnak nyílt bankolással kapcsolatos szolgáltatást mobilappjukon keresztül. A három bank közül ráadásul kettő, a Budapest Bank és a K&H Bank egyaránt limitált potenciált lát a nyílt bankolásban pillanatnyilag, az UniCredit bank pedig ugyan tervez további szolgáltatásokat a területen, az aktuális számok alapján nekik sem kell kirobbanó ügyféligénnyel számolniuk a közeljövőben.

Az aktuális RowanHill Digital esettanulmányáról bővebben itt olvashatnak.